بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
پاسخ مدیرعامل بورس‌کالا به هزینه‌های معاملات پسته؛

منتقدان "قیمت‌های مبادلاتی" را مقایسه کنند

منتقدان پسته به هزینه‌ها در "بورس‌کالا" ابتدا مقایسه‌ای با هزینه مبادلاتی موجود "خارج از بورس" داشته باشند، زیرا هزینه‌های مبادلاتی به مراتب از تالارنقره‌ای بیشتر است.
کد خبر : ۱۹۸۲۷۶
 
هزینه ناچیز بورس در مقایسه با دیگر مبادلات / کشاورزان با آموزش وارد بورس می‌شوند
 
حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالا در همین رابطه به خبرنگار بورس نیوز گفت: ایران از بزرگترین تولیدکننده‌های پسته در جهان بوده و حضور پسته در بورس‌کالا به کشاورز کمک می‌کند تا محصول خود را با قیمتی مناسب در بازار نقد به فروش رساند و البته چشم‌اندازی از نرخ‌های فروش در آینده نیز داشته باشد. 

وی ادامه داد: در واقع چرخه "درآمد" و "سرمایه‌گذاری" باید در تولید هر محصول کشاورزی رعایت شود تا به صورت پایدار تولیدات کشاورزی در بازارهایی همچون بورس‌کالا عرضه شود. 

سلطانی نژاد در خصوص روند تجارت عنوان کرد: اگر روند تجاری به صورت متمرکز و شفاف عملیاتی شود، قطعا سرمایه‌گذاری‌ها در این محصول افزایش خواهد یافت ضمن آنکه بازار‌های جهانی نیز می‌توانند به‌صورت روزانه قیمت بازار نقد و بازار آتی ایران را رصد کرده و از طرفی تاثیرگذاری مستقیم بر بازار‌های جهانی نیز خواهد داشت.
 

کشاورزان آموزش می‌بینند
مدیرعامل بورس کالا درخصوص اقدامات صورت گرفته برای آشنایی کشاورزان گفت: آموزش‌ها به صورت مجازی و حضوری برای کشاورزان و فعالان در استان‌هایی که این محصول عرضه می‌شود، آغاز شده و روند آموزش نیز به صورت مستمر ادامه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: اگر تعداد مشارکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزشی به عددی قابل توجه برسد، آمادگی آموزش در محل استان تولید‌کننده نیز وجود خواهد داشت و این فرصت فراهم خواهد شد. 
 
هزینه ناچیز بورس در مقایسه با دیگر مبادلات / کشاورزان با آموزش وارد بورس می‌شوند
فعالان هزینه‌های دو تا سه درصدی بورس را مانع می‌بینند
 
به گزارش بورس نیوز، برخی فعالان بازار هزینه دو تا سه درصدی بورس را مانع از حضور این محصول عنوان می‌کنند. یعنی اگر شخصی بخواهد در بورس فعالیت داشته باشد سود را زمانی تجربه می‌کند که حجم بالایی از محصول را ارائه کرده باشد اما؛ باحضور در بورس مجبور به پرداخت این هزینه است. 

سلطانی نژاد در همین رابطه به بورس‌نیوز گفت: منتقدان به این هزینه در ابتدا باید مقایسه‌ای با هزینه مبادلاتی که در بازار خارج از بورس وجود دارد، داشته باشند، زیرا به مراتب هزینه‌های مبادلاتی از بورس‌کالا بیشتر است.

مدیرعامل بورس‌کالا در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت با مقایسه این نوع نرخ، به این نتیجه خواهیم رسید که هزینه‌های مبادلات صورت گرفته در بورس به شدت پایین‌تر از هزینه‌های دیگر روش‌های مبادله است؛ در واقع این رقم، مقدار قابل ملاحظه‌ای در تجارت پسته نخواهد بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دومین بخش گفت‌وگوی بورس‌نیوز با مدیرعامل بورس کالای ایران؛

"گزارش التهاب" راهکار بورس‌کالا برای خنثی‌سازی کمبودها

از ورود کیسه‌های سیمان تا ری کشیدن برنج در بورس‌کالا
بخش نخست گفت‌وگوی بورس‌نیوز با مدیرعامل بورس کالای ایران؛

از ورود کیسه‌های سیمان تا ری کشیدن برنج در بورس‌کالا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد کریمی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کریمی حیا کن بورس نیوز رها کن