بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
گزارش بورس‌نیوز از بادهای قرمز استوایی بر تابلوهای بازار؛

وقتی با کوچکترین تکان همه «فروشنده» می‌شوند

با عرضه‌های سنگین و منفی شدن قیمت‌ها در گروه‌های پیشرو بازار روز گذشته مانند صنایع «بانکی» و «خودرویی»، این انتظار می‌رفت که معاملات امروز بازارسرمایه با افت قیمتی، آغاز شود. 
کد خبر : ۱۹۸۲۱۶
 
وقتی با کوچکترین تکان همه فروشنده می‌شوند
حباب بازار به دست سهامداران ایجادمی شود
مهدی حیدرزاده، مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا در رابطه با قرمز پوش شدن بازار روز جاری به بورس‌نیوز گفت: حضور افرادی که توانایی تجزیه تحلیل و فرهنگ سهامداری ندارند، طی بیست سال گذشته باعث ایجاد حباب در برخی سهم‌ها شده است.
 
وی ادامه داد: با کوچکترین نوسان منفی، تمامی این افراد فروشنده می‌شوند که با روند موجود، انتظار این افت دور از ذهن نبود. 

شرایط باید کنترل شود
این کارشناس بازار سرمایه، تشویق‌های صورت گرفته در رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها را عامل مهمی در این اتفاق عنوان کرد و افزود: وقتی راهکاری برای کنترل اوضاع وجود نداشته باشد، شرایط اجتناب ناپذیر است و هر بار که تکرار تشویق صورت گیرد، هجوم به بازار و ریزش‌های پیاپی رخ خواهد داد.
 
وقتی با کوچکترین تکان همه فروشنده می‌شوند
بیشتر سرمایه گذاران با بازار ناآشنا هستند
به گزارش بورس‌نیوز، احسان عسکری کارشناس بازار سرمایه نیز تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری در مسیر شفاف و قانونی و صد البته به نفع اقتصاد، علاقه مندی دولت به حضور مردم برای سهامداری، افزایش حجم نقدینگی در جامعه و افزایش ریسک سرمایه‌گذاری سفته‌بازانه در بازار‌های موازی را از عوامل رشد بازار سرمایه عنوان می‌کند.
 
وی معتقد است بخش اعظم سرمایه‌گذاران خرد بازار سرمایه، با عملکرد و ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری ناآشنا هستند و شخصا به طور مستقیم به خرید و فروش در این بازار اقدام می‌کنند. اگر فرض بگیریم ۳۰ درصد این افراد دانش سرمایه‌گذاری و تحلیل صورت‌های مالی را نداشته باشند، رفتار‌های هیجانی بالا خواهد رفت و در زمان نوسانات عادی بازار که بخشی از آن اصلاح موقتی می‌تواند باشد، معاملات هیجانی انجام خواهند داد.

تحلیل سرمایه گذار بر اساس نظرات غیرکارشناسانه
این کارشناس بازار سرمایه عنوان می‌کند متاسفانه سرمایه‌گذاران خرد معاملات خود را براساس اطلاعات بنیادی انجام نمی‌دهند و بیشتر مبتنی بر تحلیل تکنیکال یا رجوع به توصیه‌های سایرین از جمله فعالان فضای مجازی اقدام به معامله می‌کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان:

سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای از واسطه ها کمک بگیرند

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

ریزش تاریخی شاخص کل هم‌وزن

جریان نقد کدام شرکت‌ها در مدار مثبت است؛

صندوق‌های پرپول «سامان» و «وپارس»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
ورود سهامدار ان خرد به معاملات آن لاین باید کاملا محدود گردد و تنها از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام کنند هم به نفع خود آنهاست هم بازا سرمایه دچار نوسان های آنی نمی شود. همچنین جو روانی بعضی از سایتهایی که نظرات سهامدار ها را منعکس می کنند به فریب تازه کارهای بورسی منجر شده است. تازه کارها خیلی به نوسان های روزانه واکنش بیش از حد از خود نشان می دهند.
تبرى
Netherlands
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
فقط مردم هستن دارن مى خرن، حقوقى ها فقط مى فروشن. قبلا حقوقى ها از سهم ها حمايت مى كردن. الان هيچكدوم تلاشى براى كمك به حقيقى ها نمى كنن. دامنه نوسان بسته، صف نشينى، خط هاى خريد و فروش كه خودش محرك بازاره، بسته شدن سهم ها بعد از ٢٠٪؜ يا ٥٠٪؜ افزايش. در صورت منفى شدن بسته نمى شن! نوسان گرفتن صندوق ها با فروش هاى سنگين. وجود اختلالات در سيستم هاى خريد و فروش و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کدوم تکان کوچک؟ حقوقی ها همه سهم هاشون رو انداختن به مردم ساده دل و فرار کردن.
ماشینچی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
دوستی عنوان کرده بود دست سهامداران خرد کوتاه شود ایشان فراموش کردن خرد چگونه میتواند به کلان آسیب برساند بخش اعظم سهام توسط حقوقها فروخته شد سود را هم بنحوی تقسیم کردن تا دور بعدی
ماشینچی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
تا آنجا که ما شنیدیم و دیدیم بندرت شاهد پایین آمدن شاخص باین صورت بودیم ولی متاسفانه امسال دوبار این چنین شد اگر این تکان کوچک پنداشته میشود خدا نیارد که شاهد تکان بزرگ باشیم