بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
معاون بازار بورس تهران گفت: در حال حاضر دو صندوق «با درآمد ثابت تصمیم» و «سهامی بذر امید آفرین» نیز با تبدیل نوع صندوق، در حال طی مراحل درج و بازگشایی نماد در بورس تهران هستند.
کد خبر : ۱۹۸۵۸۳

دو صندوق درحال انجام مراحل درج و بازگشایی نماد در بورس

به گزارش بورس نیوز، محمود گودرزی دررابطه با تبدیل نخستین صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر صدور و ابطال به صندوق قابل معامله (ETF) و پذیرش و بازگشایی نماد آن در بورس اوراق بهادار تهران، اظهار کرد: صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ارمغان ایرانیان به عنوان نخستین صندوق سرمایه‌گذاری، پس از اخذ مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، از نوع مبتنی بر صدور و ابطال به صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) تبدیل و بازگشایی نماد آن در بورس اوراق بهادار تهران در نماد «ارمغان» انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر دو صندوق «با درآمد ثابت تصمیم» و «سهامی بذر امید آفرین» نیز با تبدیل نوع صندوق، در حال طی مراحل درج و بازگشایی نماد در بورس تهران هستند.

معاون بازار بورس تهران درباره مزایای مزیت‌های قابل معامله بودن واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس ادامه داد: قابل معامله شدن واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس مزایایی برای این صندوق‌ها به وجود می‌آورد. از جمله اینکه در صندوق‌های ETF به علت وجود رکن بازارگردان، نقدشوندگی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق بیشتر بوده و وجوه حاصل از فروش واحد‌ها سریع‌تر در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: بازارگردان هر صندوق متعهد است که جریان عرضه و تقاضا را در تابلوی معاملات حفظ کند تا سرمایه‌گذاران بتوانند به آسانی به خرید و فروش کرده و نگران نقد شدن سرمایه خود نباشند.

وی بیان کرد: همچنین واحد‌های صندوق‌های قابل معامله در طول ساعات کاری بازار سرمایه به شکل غیرحضوری و از طریق سامانه‌های معاملاتی بورس قابل خرید و فروش هستند در حالی که فرآیند خرید و فروش برای بسیاری از صندوق‌های مشترک زمانبر بوده و تسویه وجوه ناشی از فروش یا ابطال واحد‌ها نیز در مدت زمان بیشتری انجام می‌شود. تسویه معاملات صندوق‌های قابل معامله در بورس برای صندوق‌های با درآمد ثابت (T+۱) برای صندوق‌های سهامی و مختلط (T+۲) است.


معاون بازار بورس گفت: با افزایش تعداد و تنوع نوع صندوق‌های قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران، سرمایه‌گذاران تازه‌وارد که امکان بررسی تحلیلی سهام و دارایی‌های بورسی را ندارند، می‌توانند با خرید واحد‌های صندوق‌های سهامی، مختلط یا با درآمد ثابت، مدیریت وجوه خود را در اختیار مدیران سرمایه‌گذاری صندوق‌ها که دانش و تجربه لازم را برای فعالیت در بازار دارا هستند، قرار داده و در واقع به شکل غیرمستقیم در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

"ارزنده " و "غیرارزنده" را موج برد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

هیجان فروش و گونه‌های گل‌انداخته "بنیادی‌ها"

ارسال نظر