بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

موج سازی بازار از یک خبر سوخته

ابلاغیه‌ای که جدیدا دست به دست می‌چرخد و به‌عنوان برگ‌زرینی در کانال‌هال تلگرامی راه انداخته که از این پس بر آن اساس موجب ورود نقدینگی به بازار نخواهد شد ضمن اینکه تعیین سقف ۲۵ درصد لزوما به معنای سرمایه گذاری ۲۵درصد از منابع صندوق های درآمد ثابت در بازار سهام نیست.
کد خبر : ۱۹۸۷۴۵

موج سازی بازار از یک خبر سوخته

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه امروز دوباره رخت سبز به تن کرد و سهامدارانی که دیروز در صف های فروش بر سر می زدند و خدا خدا می کردند تا شاید بتوانند در منفی کامل بفروشند، امروز به صف خرید نشینان پوزخند زده و حاضر به فروش نیستند!
اما از دیروز تا امروز چه اتفاقی در بازار سرمایه افتاده؟
اگر چه افت قیمت سهم‌ها در چند روز قبل، خرید را در بعضی نمادها جذاب کرده؛ ولی این تمام ماجرا نیست؛ نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که صندوق‌های با درآمد ثابت می‌توانند سقف سرمایه‌گذاری خود در سهام و حق تقدم را تا 25درصد از دارایی‌های خود افزایش دهند.

محمد صفری مدیرعامل شرکت سبدگردان تصمیم نگار ارزش آفرینان در گفتگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: خبر افزایش سقف سرمایه گذاری صندوق های درآمد ثابت در بازار سهام تا ۲۵ درصد، خبر جدیدی نیست و عجیب است که خبر اسفندماه سال گذشته، حالا موج به راه انداخته است.

وی افزود: تا قبل از این مصوبه، صندوق های با درآمد ثابت باید حداقل ۵ درصد و حداکثر ۲۰ درصد از دارایی خود را در سهام سرمایه گذاری میکردند. به موجب ابلاغیه ای که از سمت امور نظارت بر نهادهای مالی ابلاغ شد، سقف ۲۰ درصد به ۲۵ درصد تغییر کرد. این ابلاغیه جدید نیست و موجب ورود نقدینگی به بازار نخواهد شد.

این ابلاغیه تاثیر خود را بر بازار گذاشته و منتظر تغییر خاصی نیستیم. ضمن اینکه تعیین سقف ۲۵ درصد لزوما به معنای سرمایه گذاری ۲۵ درصد از منابع صندوق های درآمد ثابت در بازار سهام نیست؛ چرا که شاید مدیران صندوق ها ترجیح دهند بیشتر دارایی های صندوق های درآمد ثابت در دارایی های با درآمد ثابت سرمایه گذاری شده و کمتر در معرض ریسک قرار گیرد و تمایلی به سرمایه گذاری حداکثری تا سقف ۲۵ درصد در بازار سهام نداشته باشند. مگر در دوره هایی که بازار روند مثبت دارد و با توجه به تغییرات این روزهای بازار، احتمالا فعلا این تمایل کمتر خواهد بود.

صفری در پاسخ به این سؤال که «با توجه به افت قیمت سهم ها، آیا درآمد صندوق های با درآمد ثابت کاهش خواهد داشت؟» گفت: معمولا صندوق های با درآمد ثابت به آنچه تعهد شده، پایبند هستند.

موج سازی بازار از یک خبر سوخته

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

"نقدینگی" عرضه حقوقی‌ها را خنثی کرد

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

کمین سهامداران برای فروش

ارسال نظر