بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

"نقدینگی" عرضه حقوقی‌ها را خنثی کرد

ورود نقدینگی را می‌توان نشان فرصت برای سرمایه گذاری دانست که عرضه حقوقی‌ها را خنثی می‌کند و برای اولین بار بازیگران بازار سرمایه حقیقی‌ها هستند نه حقوقی ها.
کد خبر : ۱۹۸۹۳۰
 
حقیقی ها، بازیگران اصلی بازار سرمایه 
علیرضا تاج بر، مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در خصوص حجم نقدینگی موجود در بازار‌سرمایه به بورس‌نیوز گفت: نقدینگی بالا نشان از هیچ حبابی نبوده و همواره در طول تاریخ بازار سرمایه، تعداد سهامدار فعال از ۱۰۰هزار نفر تجاوز نمی‌کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد سهامداران فعال به یک درصد جمعیت کشور رسیده و این را می‌توان یک رکورد در منطقه و حتی در فدراسیون‌های بورسی عنوان کرد.

این کارشناس بازار سرمایه به ورود متداوم افراد به بازار بورس اشاره داشت و افزود: حتی اگر این ورود با پولی اندک نیز صورت گیرد در پایان شاهد حجم بسیاری از نقدینگی خواهیم بود.

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران حمایت دولت از بازار سرمایه را متفاوت با گذشته عنوان کرد و گفت: بازار‌های موازی برای سرمایه‌گذاری جذابیت گذشته را ندارند و بسیاری از مردم نیز متوجه سرمایه‌گذاری‌های اشتباه خود در بازار ملک و طلا و سکه شده‌اند.

وی ادامه داد: دو نکته مطرح شده بازار سهام را به یک فرصت خوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند اما؛ مشکل گرایش اکثریت مردم به سهام بازار کوچک است که عمدتا به لحاظ سودآوری و تطابق آن با قیمت فرصت و مطابقت خاصی ندارند.

تاجبر سهام‌های بزرگ و بنیادی را برای سرمایه‌گذاری مناسب دانست و گفت: سهم‌هایی که فروش صادراتی داشته و در سطح دنیا جایگاه خوبی دارند را باید بیشتر مورد توجه قرار داد بنابراین شاهد اقبال بازار در ۶ماهه دوم سال بود.

وی در پایان افزود: بنابراین ورود نقدینگی را می‌توان نشان فرصت برای سرمایه‌گذاری دانست که عرضه حقوقی‌ها را خنثی می‌کند و برای اولین بار بازیگران بازار سرمایه حقیقی‌ها هستند نه حقوقی ها.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

دلایلی برای حمایت پاستور از "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

موج سازی بازار از یک خبر سوخته

مدیران صندوق سرمایه گذاری سرو مدبران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکردند:

"صندوق‌ها" و نهادهای متخلف

ارسال نظر