بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کارشناس بازار سرمایه گفت: ابتدای سال ۹۶ شاخص بورس ۹۶ هزار واحد بود که امروز این عدد به ۳۰۸ هزار واحد رسیده یعنی بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است؛ بنابراین بورس این اطمینان را ایجاد کرد که می‌تواند سپر تورمی مناسبی باشد.
کد خبر : ۱۹۸۷۵۶

بورس می تواند سپر تورمی مناسبی باشد

به گزارش بورس نیوز، همایون دارابی، درباره نوسان در بازار سرمایه اظهار کرد: ابتدای سال ۹۶ شاخص بورس ۹۶ هزار واحد بود که امروز این عدد به ۳۰۸ هزار واحد رسیده یعنی بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است؛ بنابراین بورس این اطمینان را ایجاد کرد که می‌تواند سپر تورمی مناسبی باشد.

وی افزود: شاخص بورس در ۶ ماهه ابتدایی امسال، ۷۴ درصد رشد داشت، در حالی که بازار ارز ۱۱ درصد و بازار طلا ۱۴ درصد در این مدت عقب‌نشینی داشتند.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با شرایط امروز می‌توان گفت که بازار سرمایه آثار تخریبی بازار ارز و سکه را ندارد.

دارابی خاطرنشان کرد: سرمایه مردم پس از ورود به بورس به سمت بنگاه‌های اقتصادی، اجرای طرح‌های توسعه‌ای، ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و موارد از این قبیل سوق داده می‌شود و از سوی دیگر بورس محلی است که مزیت اقتصادی بنگاه‌ها را در بین مردم ایران تقسیم می‌کند. این همان مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی بوده که مقام معظم رهبری همواره برآن تاکید موکد دارند.

وی بیان کرد: تمامی بازار‌ها در حال حاضر در رکود نسبی قرار دارند، اما بازار سرمایه توانسته نقدینگی مردم را جذب و رونق خوبی داشته باشد. اگر نوسانات کوتاه مدت را در نظر نگیریم، بازار سرمایه ثابت کرده که در بلند مدت نقش موثری در جمع‌آوری سپرده‌های مردم و هدایت آن به بخش‌های مولد جامعه داشته است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: ۵۰ درصد تولیدات صنعتی ایران توسط شرکت‌های بورسی انجام می‌شود و بازار سرمایه مثل سایر بخش‌های اقتصادی نیازمند حمایت، مدیریت، فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب است.

وی توضیح داد: بازار سرمایه یکی از گذرگاه‌های اصلی اقتصاد کشور جهت رسیدن به رونق تولید و توسعه اقتصادی امروز ایران است.

دارابی گفت: بازار سرمایه نقش مهمی را در اقتصاد کشور نقشی مهمی را در تحقق برنامه‌های اقتصادی کشور ایفا می‌کند و می‌تواند با اتکا به ایجاد مشارکت گسترده مردم و توزیع ارزش افزوده بهترین شکل اقتصاد مردمی را در کشور ایجاد کند. جدا از این بازار سرمایه، محلی است که می‌تواند با رفع مشکل نقدینگی به عنوان مهمترین مشکل در مسیر رونق اقتصادی کمک شایانی به اقتصاد انجام دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بازارسرمایه، این قسمت بازگشت شاخص

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"بورس" ققنوسی که زیر خاکستر نمی‌نشیند

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

"نقدینگی" عرضه حقوقی‌ها را خنثی کرد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز: 

"نوسان" و "اصلاح " ذات بورس است

ارسال نظر