بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که دولت و نهاد‌های قانونگذار از صنایع و سرمایه‌گذاران حمایت کنند و از تصمیمات غیرکار کارشناسی، بپرهیزند، در آینده بازار سرمایه‌ای را پیش رو خواهیم داشت که توسعه‌یافته‌تر است.
کد خبر : ۱۹۹۲۰۱

 

بازار سرمایه توسعه یافته با حمایت از سرمایه‌گذارانبه گزارش بورس نیوز، احسان عسکری اظهار کرد: با توجه به تجربه گذشته بازار و برآورد‌هایی که از متغیر‌های اقتصادی کشور ارایه می‌شود عبور از سقف قبلی قابل انتظار بوده، اما این مساله نیازمند تنفس بازار و انجام اصلاح در شاخص و قیمت برخی سهام است.

وی افزود: بازار سرمایه، همواره جزو شفاف‌ترین بازار‌ها برای سرمایه‌گذاری مردم جامعه بوده و پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده رشد مردم در بازار سرمایه بیش از گذشته افزایش یابد و این موضوع می‌تواند علاوه بر توسعه بازار سرمایه به اقبال شرکت‌ها برای حضور در بازار سرمایه نیز منتهی شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در صورتی که دولت و نهاد‌های قانونگذار از صنایع و سرمایه‌گذاران حمایت کنند و تصمیمات غیرکار کارشناسی بپرهیزند، در آینده بازار سرمایه‌ای را پیش رو خواهیم داشت که توسعه‌یافته‌تر است.

مدیر سرمایه گذاری و بازار گردانی تأمین سرمایه امید بیان کرد: در حال حاضر اکثر سرمایه‌گذاران به دنبال معاملات سهم شرکت‌هایی هستند که سودآوری مناسبی و آینده روشن‌تری دارند.

وی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه همانند سایر بازار‌های مالی و فیزیکی از رویداد‌ها و متغیر‌های اقتصادی و غیراقتصادی پیرامون خود تاثیر می‌گیرد. منطقه خاورمیانه طی سال‌های گذشته دستخوش رویداد‌ها و حوادث متعدد بوده و تا حد زیادی بازار‌ها با این شرایط خود را وفق داده اند؛ بنابراین تا زمانی که تحولات بنیادین رخ ندهد، واکنش شدیدی نسبت به این رویداد‌ها قابل انتظار نیست.

عسکری توضیح داد: موضوع کشته شدن سرکرده داعش و نارامی در کشور همسایه ایران می‌تواند تا حدودی بر برخی متغیر‌های تاثیرگذار بر بازار سرمایه تاثیر داشته باشد. اما در شرایط فعلی پیش‌بینی نمی‌شود ناآرامی‌ها در عراق بر بازار سرمایه کشور مان تأثیر با اهمیتی داشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه درباره گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها گفت: یکی از مزایای بازار سرمایه توسعه یافته تفاوت در تحلیل‌ها و ارزیابی تحلیلگران از عوامل بنیادی پیرامون صنایع و شرکت‌ها بوده که موجب تشکیل  عرضه و تقاضا می‌شود و به بازار عمق می‌بخشد.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرمایه‌گذاران سود بانکی را با (P/E) ۱۴ می‌خرند
حاصل ورود آماتور‌ها به بازار سرمایه؛

سرمایه‌گذاران سود بانکی را با (P/E) ۱۴ می‌خرند

کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با بورس نیوز: 

دوراهی در مسیر "نقدینگی و سرمایه"

ارسال نظر