بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
حاصل ورود آماتور‌ها به بازار سرمایه؛

سرمایه‌گذاران سود بانکی را با (P/E) ۱۴ می‌خرند

سرمایه‌گذاران سود بانکی را با (P/E) ۱۴ می‌خرند
درآمد‌های شناسایی‌شده تأمین سرمایه امید که البته در اکثر شرکت‌های تأمین سرمایه نیز به چشم می‌خورد سهم بالای درآمد‌های حاصل از سود بانکی و اوراق است و تأسف‌ برانگیزتر آنکه خدمات مالی ارائه‌ شده است.
کد خبر : ۲۳۵۰۶۸

حباب در قیمت سهام شرکت

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که شاهد شکل‌گیری حباب قیمتی در بسیاری از سهام زیانده و بی‌کیفیت بازار سرمایه کشور هستیم، ورود سرمایه‌گذاران بی‌اطلاع از صورت‌های مالی شرکت‌ها به بازار سرمایه، منجر به تشکیل حباب‌های قیمتی در نماد شرکت‌های سود ده و البته کم فعالیت بازار سهام نیز گردیده است.

شاید باورش سخت باشد، اما از ۶.۳۶۵ میلیارد ریال سود خالص شرکت تأمین سرمایه امید در سال مالی ۱۳۹۹، بیش از ۵.۱۲۹ میلیارد ریال (بیش از ۸۰ درصد) از آن سهم سود ناشی از سپرده‌های بانکی و اوراق بهادار است.

حباب در قیمت سهام شرکت

نکته جالب در مورد درآمد‌های شناسایی‌شده این شرکت که البته در اکثر شرکت‌های تأمین سرمایه نیز به چشم می‌خورد سهم بالای درآمد‌های حاصل از سود بانکی و اوراق است و تأسف‌ برانگیزتر آنکه خدمات مالی ارائه‌ شده توسط این شرکت‌ها که به‌نوعی سوپرمارکت مالی هم محسوب می‌شوند، بسیار ناچیز است.

حباب در قیمت سهام شرکت

همان‌گونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌گردد، از مجموع کل درآمد‌های ۶.۳۶۵ میلیارد ریالی شناسایی‌شده شرکت تأمین سرمایه امید در سال مالی ۱۳۹۹ تنها در حدود ۴۱۲ میلیارد ریال مربوط به درآمد‌های حاصل از ارائه خدمات تخصصی نظیر مدیریت صندوق و مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری است که این موضوع نشان‌دهنده شناسایی درآمد‌هایی بادآورده از این شرکت‌ها به‌واسطه انحصار و سرمایه‌های بالایشان است.

بورس نیوز به عنوان رسانه تخصصی بازار سرمایه آمادگی دارد  هرگونه توضیحات "تأمین سرمایه امید" در این باره را منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

نماد نوآوری در تأمین مالی ۵.۰۰۰ میلیاردی شد

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
صندوق پالایشی بالای 40 در صد ارزش روز معامله می شود همیشه از یک طرف بام می افتیم دارا یکم 30 در صد کمتر چون باید اولی ها ضررنکنند دومی سود زیاد نکنند دیکه کار شناسی نمی خواهد