بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردم و فروشندگان گله‌مند هستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:نظارت روی بازار ایرادات زیادی دارد، زیرا مردم و فروشندگان گله‌مند هستند جنس را گران خریداری می‌کنند، اما اداره تعزیرات آن‌ها را به‌دلیل گران فروشی جریمه کرده و این جریمه‌ها به جیب دولت می‌رود و شاید دولت چندان از این گران فروشی ناراضی نباشد!
کد خبر : ۱۹۹۲۲۴

مردم و فروشندگان گله‌مند هستند

به گزارش بورس نیوز، سید ناصر موسوی لارگانی از افزایش تدریجی قیمت اقلام خوراکی انتقاد و اظهار کرد: متاسفانه در کشور نظارتی یا وجود ندارد یا کاملا مقطعی بوده؛ به این ترتیب که در ایام سال نو، ماه رمضان و شب یلدا بر عملکرد اصناف و بازار نظارت و سپس این مهم به حال خود رها می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت افزود: به‌طور کلی نظارت در کشور کاربردی و اصلاح‌کننده نیست و بر عملکرد ناظران و مسئولان بالادستی‌شان ایراد‌های زیادی وارد است.

وی ادامه داد: نظارت روی بازار ایرادات زیادی دارد، زیرا مردم و فروشندگان گله‌مند هستند جنس را گران خریداری می‌کنند، اما اداره تعزیرات آن‌ها را به‌دلیل گرانفروشی جریمه کرده و این جریمه‌ها به جیب دولت می‌رود و شاید دولت چندان از این گران فروشی ناراضی نباشد! بنابراین فقط مردم از این مساله متضرر خواهند بود و کسی هم نیست به داد آن‌ها رسد.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: مردم اعتراض شدیدی نسبت به بالا رفتن قیمت و گرانی نان و شیر دارند. زمانی بهانه گرانی به دلیل بالارفتن قیمت دلار بود، اما در حال حاضر با وجود تثبت نرخ دلار دولت چه بهانه‌ای برای این گرانی‌ها دارد؟ در حالی که باید شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعتقاد به اینکه گرانی‌های بی‌دلیل کنونی صرفا به عدم نظارت و عمل نکردن وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به وظیفه قانونی خودش است، گفت: در شرایطی که دشمن تحریم‌های ظالمانه اقتصادی را به کشور تحمیل کرده، دیگر نباید گل به خودی زد بنابراین جدی گرفتن نظارت‌ها و مبارزه با فساد داخلی ضروری است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر