بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

مرگ خوب است اما برای ...

پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به مرگ مالیاتی فقط برای همسایه و رفقایی که پنبه‌های سیاه هم را می‌زنند.
کد خبر : ۱۹۹۵۶۴

۵.۵

به گزارش بورس‌نیوز، امروز اهالی میرداماد رسما بر شایعه دیروز بانک‌ها مهر تایید زدند و اعلام کردند تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها و اموال غیر مرتبط ممنوع! دو بانکی هم که روی تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های خود خیلی حساب باز کرده بودند صف فروش شدند.

اما سوال اینجاست که آن آقایانی که امروز بخشنامه می‌دهند و در شیپور ممنوعیت تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها و دارایی‌های مازاد بانک‌ها می‌دمند، تا دیروز که سهم‌های بانک‌ها به این بهانه رشد می‌کرد، کجا بودند و چرا آن زمان مصاحبه نمی‌کردند تا سهامداران را هشیار کنند؟

از دو بانکی که با این بخشنامه صف فروش شدند، یکی از اول سال تا دو روز قبل رشد ۱۸۵درصدی و دیگری افزایش ۱۱۸درصدی در قیمت سهم تجربه کرده‌اند و باز هم چوب سختگیری‌های بانک‌مرکزی بر تن سهامداران نشست و اگر این افزایش سرمایه انتظارات بازار سرمایه را برآورده نکند، جز سهامداران کسی آسیب نخواهد دید.

رگی به کلفتی مالیات

بعضی آقایان از سویی دم از ناعادلانه بودن نظام مالیاتی در کشور می زنند و از سوی دیگر تا پای ثبت اموال و دارایی‌های مسئولان به میان می‌آید، رگ گردنشان متورم می شود و ساز مخالف می زنند. قدیمی‌ها می‌گفتند مرگ خوب است، اما برای همسایه! معادل امروزی اش هم می شود «شفافیت خوب است، ولی برای مردم عادی».

پنبه‌هایی از جنس فساد

بعضی ها هم این روزها سفت و سخت مشغول ریختن پته دوستان قدیم شان بر روی آب هستند. جالب اینجا است که پرونده هیچ کدام‌شان هم خالی از مفسده نیست و دیگر جایی نمانده که بعضی آقایان در آن شاهکاری خلق نکرده باشند.

شاگردی به نام استیو جابز

یکی از آقایان هم که خیلی ادعای خوبی می کند، به جای پرداختن به وظیفه اصلی خود و رتق و فتق امور مملکت دنبال کارآفرینی هستند و آنقدر در این عرصه موفق عمل کرده اند که استیو جابز و ایلان ماسک و جف بیزوس و... لنگ به کمر بسته و درخواست شاگردی پیش این کارآفرین بزرگ کشورمان را مطرح کرده اند. این بزرگوار ۲۳ شرکت خودش دارد و ۱۵ شرکت هم همسر محترم و دو آقازاده شان!

نگاهی هم داشته باشیم به شایعات امروز
شرکت ذوب روی ایران با نماد «فروی» از زیرمجموعه های «کاما» در بازار دوم فرابورس درج نماد شده است.
شایعه ای هم از «فملی» مطرح شده. گفته می شود شورای معادن، در خواست شرکت ملی صنایع مس ایران را در مورد کاهش حقوق دولتی از 12درصد قیمت کاتد به 9درصد را بررسی کرده و احتمالا نرخ های جدید طی روزهای های آتی ابلاغ خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر