بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

و اما کُرسی سرد بیمه

پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به مدیری که از طلا، خاک کیمیا کرد و امواجی که برای یک مدیر، مبلغی در یک بطری از دل دریا آورد.
کد خبر : ۱۹۹۶۷۲

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، یادمان نرفته که چند وقتی بر سر مدیریت یک شرکت بیمه بورسی حرف و حدیث هایی مطرح شد؛ هیات مدیره، مدیرعامل خوشنام این شرکت را برکنار کرد و بعد از کش و قوس هایی، صندلی مدیریت این شرکت، خالی ماند.

بعد هم ناگهان مدیرعامل بزرگترین شرکت بیمه دولتی را به جای مدیر عزل شده نشاندند اما نکته اینجا است که در زمان مدیریت مدیر عزل شده، این شرکت بیمه عملکرد مطلوبی داشت و جزو بهترین بیمه گران بود؛ اما مدیرعامل جدید در دوره مدیریت قبلی خود، زیان بیش از ۵ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومانی برای شرکت قبلی محقق کرده و ضمنا کسری ذخایر شرکت مذکور هم تا پایان سال ۹۷ حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده! هر جای دیگر دنیا بود، مدیری با چنین کارنامه درخشانی دیگر در کرسی مدیریت جایی نداشت؛ اما اینجا... 

کاهشی در دل فلز سرخ

سخنگوی راه‌پله‌ها خبری آورده مبنی بر اینکه کاهش احتمالی ۳درصدی حقوق دولتی کاتد از ۱۲ به ۹درصد وجود دارد؛ در صورت تایید خبر خوبی برای ملی مس در راستای کاهش هزینه تمام شده خواهد بود.

معدنی که پروژه‌ای حیاتی دارد

سخنگو از قول یک مدیر معدنی نیز آورده که طرح معدن D۱۹ از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای بوده که مجوز‌های کتبی اخذ شده و کار ژئوفیزیک آن نیز به پایان رسیده است.

توزیعی که روغنی‌تر شد

شنیده‌ها حاکی از آن بوده که روغن‌موتورساز معروف رکورد افزایش ۱۶درصدی توزیع روغن موتور در۶ماه اول سال ۱۳۹۸ را به دست آورد که باعث شده سهم این شرکت ازتوزیع روغن دربازار به ۲۰ درصد برسد.

بطری ارزشمند از دل دریا
گویا یکی از مدیران سابق کشتیرانی به اتهام دریافت رشوه ۴۴میلیارد تومانی بازداشت شده! این مدیر زحمتکش البته با قرار وثیقه فعلا آزاد هستند؛ اما اینکه چه کاری انجام شده که فقط بابت آن ۴۴ میلیارد تومان رشوه به یک مدیر داده شده خود جای سوال دارد. به هر حال باید خوشحال باشیم که گهگاهی مدیران فاسد به دام قانون میفتند، اما امیدواریم چند وقت دیگر ایشان هم سر از کانادا در در نیاورند.

کوره‌های فولادساز اصفهانی

نگاهی هم داشته باشیم به شایعات امروز. شنیده شده صادرات فولاد امسال به ۱۲ میلیون تن می رسد و از این حجم صادرات، ۲۳ درصد سهم فولاد مبارکه و ۱۸ درصد سهم فولاد خوزستان است.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر