بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

وزیر اقتصاد به موضوع تعطیلی شعب بانک در شهرستان ها ورود کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: به دلیل تعطیلی بانک‌ها در شهرستان‌ها بسیاری از امور بانکی انجام نشده و در صورتی وزیر اقتصاد به موضوع تعطیلی شعب بانک در شهرستان‌ها ورود نکند و اقدامات لازم برای جلوگیری از این اقدام انجام نگیرد، طرح سوال از وزیر اقتصاد دور از انتظار نیست.
کد خبر : ۱۹۹۷۱۵

به گزارش بورس نیوز، علی کاظمی باباحیدری درخصوص کاهش تعداد شعب بانک‌ها در شهرستان‌های کوچک، اظهار کرد: اگرچه براساس تصمیم شورای پول و اعتبار مقرر شد؛ تعداد شعب بانکی کاهش یابد، اما این مصوبه باید در شهر‌های بزرگ که به فاصله هر ۲۰۰ متر یک شعبه بانکی وجود دارد، اجرایی شود این در حالی است که به واسطه عملی شدن این مصوبه، شعب بانکی در شهرستان‌هایی با ۷ هزار جمعیت تعطیل شده‌اند و مردم برای انجام خدمات بانکی سرگردان هستند.

وی افزود: برخی معتقدند با الکترونیکی شدن عملیات بانکی می‌توان از تعداد شعب بانکی کم کرد، اما باید به این نکته توجه داشت که افراد مُسن توانایی کار با کامپیوتر و استفاده از اینترنت برای امور بانکی را ندارند و باید طرح بانکی مناسب برای آن‌ها پیش بینی شود.


نماینده مردم اردل و فارسان در خانه ملت خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی باید در اجرای سیاست کاهش شعب بانکی به وضعیت و جمعیت شهرستان‌ها نیز توجه ویژه داشته باشند تا این مساله موجب آزار و اذیت مردم نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: حتی در روستا‌هایی -که تقاضای تبدیل شدن به شهر را دارند- شعب بانک صادرات و سپه تعطیل شده که موجب نارضایتی مردم است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس بیان کرد: به دلیل تعطیلی بانک‌ها در شهرستان‌ها بسیاری از امور بانکی انجام نشده و در صورتی وزیر اقتصاد به موضوع تعطیلی شعب بانک در شهرستان‌ها ورود نکند و اقدامات لازم برای جلوگیری از این اقدام انجام نگیرد، طرح سوال از وزیر اقتصاد دور از انتظار نیست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر