بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

فربه‌ها و نقدینگی

پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به فربه‌های حیاط‌خلوت‌نشینی که از بلعیدن نقدینگی سیرایی ندارند تا پاخوری خودروساز بزرگ از خودویی جاده‌مخصوص.
کد خبر : ۱۹۹۹۵۱

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده‌اند که زمزمه‌هایی در پشت تابلوی بازار پیچیده و بوی بنزین نیز تا کارگزاری‌ها رفته است؛ کارگزاران نیز در گوش خود و هم‌سفرهای خود امروز پچ‌پچ‌کنان زمزمه‌هایی را راه‌انداختند که باید بزنن درگوش گروه "ش" چون بنزین برای آنان آتش نیست بلکه نان زیر کباب است!

دولتی‌های فربه!
البته سخنگوی راه‌پله این موضوع را گفته که پول نان ندارد زیرا نقدینگی در بازار نیست، گویا دولتی‌های فربه و حقوقی‌های متکی به صندوق‌های وابسته به دولت، سود خود را گرفته و نشسته‌اند لب جوی آب نزدیک حافظ و منتظر فروکش کردن جو هستند تا باردیگر وارد باز شوند و یک موج دیگر راه بی‌اندازند ؛ البته در این موج راه‌انداختن‌ها این جدیدالورود‌ها هستند که خفه می‌شوند.

دعوت بانک‌ها به کما!
بانک‌های بدهکار که حساب‌ویژه‌ای بر تجدید ارزیابی دارایی‌ها داشتند گویا تصمیم‌جدیدی که از سوی بانک‌مرکزی به بیرون درز کرد باعث تا بانکی‌ها سکته ناقصی را زده و فعلا به کما بروند ؛ بانک دی که به اغمای زودهنگام رفت و پارسیان نیز دیگر نمی‌تواند نان اضافه‌ای از این محل برای خود سفارش دهد البته بانک پاسارگاد هم نقشه های خود را نقش بر آب دید ؛ حالا باید دید که ته این بخشنامه، مانند شاهنامه خوش می‌شود یا ...

وقتی رانت، نه نیما را می‌شناسد نه سنا!!!
زمانی که دولت تصمیم به اجرای سیاست تک نرخی کردن ارز بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفت، بسیاری هشدار فساد و سواستفاده از ارز دولتی را دادند. بعد هم که نرخ نیمایی به رسمیت شناخته شد، شرایط برای فساد و سواستفاده برخی ها، مهیاتر شد. حالا امروز رییس جمهور از اختلاف حساب یک میلیارد دلاری خبر داده اند.‌ای کاش قبل از اینکه تصمیم به تخصیص ارز دولتی به برخی امور می‌دادند، برای پیشگیری از فساد احتمالی تدبیری می‌اندیشیدند.

رنو پاخور ایران‌خودرو شد
تحریم‌های دشمن مو بور و بعد از آن هم پیمان شکنی شرکای خارجی، اگرچه صنعت خودروی کشور را تحت فشار شدیدی قرار داد؛ اما گویا این فشار فقط متوجه صنعت خودروسازی ما نبوده و شرکای عهدشکن فرانسوی هم سزای بدعهدی شان را دیده اند. طبق بعضی بررسی‌ها ظاهرا رنوی فرانسه در نیمه اول ۲۰۱۸ حدود ۱۰۵ هزار دستگاه کاهش تیراژ تولید داشته که ۶۰ هزار دستگاه آن مربوط به قرارداد‌های تولید مشترک رنو با پارس خودرو بوده است. کاهش تیراژ تولید رنوی فرانسه، ۲ میلیارد یورو از درآمد‌های رنو را کم کرده است.

آمار ندهید، ما می‌دهیم
یکی از مسئولان مرکز آمار گفته ۳ بار برای اهالی میرداماد نامه فرستاده ایم و جواب نداده اند! اگر اهالی میرداماد عدد نرخ رشد اقتصادی را به ما ندهند، بدون تاییدشان آمار می‌دهیم.

شنیده‌ها و شایعات امروز
شنیده شده موسسه اعتباری ملل در حال بررسی تجدید ارزیابی دارایی‌ها است.
گفته میشود در صورت تایید تجدید ارزیابی سرمایه گذاری‌ها مهمترین منبع بانک تجدید ارزیابی از محل دارایی‌هایی نظیر گروه اقتصاد ملل با ارزش خالص بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عدم تغییر معاملات به ثبت رسید؛

"پارس" سربه‌سر شد

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"نقدینگی" در پارکینگ "بورس"

ارسال نظر