بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
در نشست علنی امروز مجلس بررسی شد؛

طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام

در صحن علنی مجلس امروز، دلایل مخالفت و موافقت با بررسی اولویت دار طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی بررسی شد.
کد خبر : ۲۰۰۰۴۹

طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام

به گزارش بورس نیوز، بهروز نعمتی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۰ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اولویت‌دار طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی در مخالفت با اولویت این طرح اظهار کرد: این موضوع فوریت مجلس نیست و باید دید که چه اتفاقی می‌افتد اگر بانک رفاه واگذار شود.

وی افزود: چرا هر سازمان باید یک بانک برای خود داشته باشد، بانک‌ها در صورت واگذاری تخصصی عمل نمی‌کنند و بروز مشکلات مالی و فساد‌های مختلف را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: این روز‌ها لابی بسیار زیادی برای بررسی فوریت‌دار طرح مذکور در مجلس حاکم شده و به طور قطع با این اقدام علیه کارگران اقدام می‌کنیم و به هیچ وجه به نفع کارگران نیست. در این رابطه با موضوعات باید واقع‌بینانه برخورد کرد.

محمد محمودی شاه نشین نیز در موافقت با بررسی اولویت‌دار طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی بیان کرد: بانک رفاه دولتی نیست و همچنین سازمان تامین اجتماعی بخش عمومی غیردولتی بوده و بحث واگذاری نیز مطرح نیست.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در خانه ملت گفت: واگذاری سهام بانک رفاه طبق تجارب گذشته نیز قابل قبول نبوده و با این موضوع می‌خواهیم شوکی که به کارگران و به تامین اجتماعی وارد می‌شود را از بین ببریم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر