بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کارشناس بازار سرمایه در بررسی وضعیت" بانک" و "خودرو" عنوان کرد:

تجدید ارزیابی حلال مشکلات نیست

موضوع افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها در گروه‌های بانکی و خودرویی به ظاهر امری راه گشا است اما؛ مشکلات ساختاری و عدم ورود پول جدید در این شرکت‌ها به نظر امری اصولی برای رفع مشکلات نیست.
کد خبر : ۲۰۰۱۷۹

تجدید ارزیابی حلال مشکلات نیست

حسنعلی بشارت احسانی مدیرعامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا، در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: روندی مثبت را در "بورس" امروز شاهد بودیم که بعد از چند روز منفی بودن انتظار این تعدیل وجود داشت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سهم‌های فاندامنتال، اساسی و بنیادی، برخی فولادی و پتروشیمی‌ها هم دارای امکانات اساسی برای رشد هستند. 

مدیرعامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا، در بررسی وضعیت گروه بانکی و خودرویی عنوان کرد: این دو گروه به لحاظ ساختاری دچار مشکل بوده و حتی موضوع" افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی " نیز رشد آن‌ها را توجیه نمی‌کند چرا که با تجدید ارزیابی پول جدیدی به شرکت ورود نکرده و ساختار لازم و درست نیز در این صنایع وجود ندارد بنابراین پول جدید نیز به صورت کارا و اقتصادی نمی‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش بورس نیوز، در سال جاری هنوز هیچ گونه تجدید ارزیابی به سرانجام نرسیده و برخی شرکت ها با پیش دستی نسبت به انتشار گزارش توجیهی هیئت مدیره و اظهارنظر حسابرس اقدام کرده اند اما؛ سازمان بورس به دلیل وجود مشکلاتی هنوز مجوز افزایش سرمایه این شرکت ها را صادر نکرده است.

 

تجدید ارزیابی حلال مشکلات نیست

 

بنابر آمار موجود،تاکنون 16 شرکت خود را برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی آماده کرده اند و در انتظار تصویب آیین نامه از سوی دولت و صدور مجوز از سازمان بورس هستند.

در صورت تایید آیین نامه از سوی هیئت دولت،شرکت هایی که در ۵ سال گذشته تجدید ارزیابی انجام نداده‌اند، می‌توانند نسبت به این موضوع با خیالی آسوده اقدام کنند.

 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

از بنیادی‌ها، نوسان نگیرید!

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

" بورس" تحت تاثیر شایعات

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

نمی‌توان به تقاضای سهامداران پاسخ منفی داد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمیدرضا م
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
مشکل ساختار را چه کسی بجز دولت برای خودروسازا بوجود اورده؟از یکطرف به خودروسازا دستور میده هزاران نفر را سفارشی استخدام کنن از طرف دیکه دستور میده خودرو تولیدی را به نصف بهای تمام شده به نهادها و دلالان خریدار تحویل بدن و دهها هزار میلیارد تومن ضرر بهشون تحمیل میکنه که همش هم از جیب سهامداران خرد مردمی هست. حالا دولت یا باید ضرر تحمیلی را جبران کند یا راهی برای جبران ان ایجاد شود که برای دولت هزینه نداشته باشد که همان افزایش سرمایه از تجدید دارایی هاست.
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
همان بهتر که تهاتر انجام نشد...حالا با خیال راحت میره واسه تجدید ارزیابی چون دماوند گاو شیرده بانک دی هستش و به هیچوجه قصد فروش نداره...اینو میشه از اعلامیه فروش دماوند در آخرین روز سال 97 فهمید...اگه قصدش فروش بود یکماه زودتر آگهی میکرد تا خریدار بتونه مبلغ وجه تضمین مورد نظر را تامین کنه نه اینکه بگذاره واسه آخرین روز از سال 97...افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی قطعا انجام خواهد شد.