بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

ناگزیر به کاهش درآمد‌های نفتی در بودجه سنواتی هستیم

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ما ناگزیر به کاهش درآمد‌های نفتی در بودجه سنواتی هستیم. مستقل شدن بودجه از درآمد‌های نفتی الزام بودجه سال آینده است، اگرچه این امر مشکل بوده و حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان به دولت فشار می‌آورد، اما این تصمیم باید اجرایی شود.
کد خبر : ۲۰۰۳۰۷

ناگزیر به کاهش درآمد‌های نفتی در بودجه سنواتی هستیم

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا تاجگردون در رابطه با برنامه‌ریزی دولت برای ارائه لایحه بودجه دوسالانه به مجلس و مستقل شدن بودجه از درآمد‌های نفتی، اظهار کرد: مستقل شدن بودجه سنواتی از درآمد‌های نفتی یکی از تکالیف اصلی برنامه‌های توسعه‌ای کشور از برنامه چهارم تاکنون بوده، اگرچه براساس این حکم وابستگی بودجه به نفت باید سالانه ۱۰ درصد کاهش یابد، اما بالارفتن مصارف از تحقق آن جلوگیری کرد.

وی افزود: ما ناگزیر به کاهش درآمد‌های نفتی در بودجه سنواتی هستیم. مستقل شدن بودجه از درآمد‌های نفتی الزام بودجه سال آینده است، اگرچه این امر مشکل بوده و حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان به دولت فشار می‌آورد، اما این تصمیم باید اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص تاثیر کاهش استفاده از درآمد‌های نفتی در بودجه در مالیات اخذ شده از مردم گفت: پایه‌های مالیاتی باید تغییر کرده و پایه‌های جدید تعریف شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر