بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مالیات بردرآمد بورس

کارشناس بازارسرمایه گفت: اخد مالیات بر درآمد بورس از سوی رئیس سازمان بورس کاملا رد شد اما؛ احتمال کاهش و حذف برخی معافیت‌های مالیاتی، تمامی احتمالات را مانند نرخ بنزین زنده نگاه می‌دارد.
کد خبر : ۲۰۰۶۸۸

مالیات بردرآمد بورس

بهزاد احمدی نسب کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس‌نیوز در خصوص حذف برخی معافیت‌های مالیاتی اظهار کرد: دولت در خصوص برخی معافیت‌ها بر تعرفه‌های گمرکی شرکت‌های صادراتی تمرکز کرده و از سوی دیگر در بحث مالیات بر درآمد بورس نیز زمزمه‌هایی مطرح‌شده بود که این مورد از سوی رئیس سازمان رد شد.

وی ادامه داد: با توجه به بودجه دولت و کاهش میزان فروش نفت و احتمالاً کسری که بر تن بودجه می‌نشیند، دولت نیازمند تأمین درآمد بیشتر برای جایگزینی منابع درآمدی خود بوده که بر همین اساس، به سمت مالیات خود را سوق داده است اما؛ مالیات بر درآمد از بورس، بعید بوده که اجرایی شود، زیرا اثرات منفی بر جای خواهد گذاشت.

مدیرعامل سابق کارگزاری بانک اقتصاد نوین در ادامه درباره رشد مجدد دلار و توجه برخی سرمایه‌گذاران به این سمت بازار، اشاره داشت و گفت: دلار و سرمایه‌گذاری در آن مشکلات خود را از قبیل نگهداری، نقدشوندگی و ... را داشته، اما باید دید که سرمایه با چه عنوانی به سمت دلار جذب می‌شود؛ در مثالی می‌توان گفت که بازار سرمایه سالانه می‌تواند حدود ۳۵ تا ۴۰درصد بازده داشته و باید که دلار چگونه جذابیتی را برای متقاضیان خود ایجاد می‌کند.

احمدی نسب افزود: از سوی دیگر بعید نیست که به خاطر کاهش فروش نفت و احتمالاً افت حجم ارز، این بازار با افزایش تقاضا مواجه شود چراکه این پارامتر به بازار داده‌شده البته صندوق طلا نیز طی این چندروزه تحرکات را به خود دیده است.

وی گفت:، اما دلیل اصلی درجا زدن شاخص و اینکه شاخص تکانی نمی‌خورد این مسائل نبوده چراکه جذابیت چندانی در بازار نیست که سپرده‌گذاران بانکی دلیلی برای جابه‌جایی سپرده‌های خود نمی‌بینند و وفاداران بازار ارز نیز کماکان منتظر موج‌های این بازار هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس امور مالیاتی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تخم دو زرده بانک‌ها برای مالیاتی‌‌ها...

آیین‌نامه‌ای که به کمیسیون اقتصادی دولت رسید؛

"تجدید ارزیابی دارایی‌ها" در حیاط پاستور

کارشناس پولی و بانکی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

نظام ناعادلانه مالیات

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
مالیات بر عایدی سرمایه در بورس به نسبت افزایش نرخ حامل های انرژی و مالیات از تولید و خدمات رقم بزرگی نیست که دولت بخواهد بر اساس آن بودجه ببندد.نیم درصد مالیاتی که از معاملات می گیرند برایشان کافیست و مالیات بر عایدی سرمایه در بورس خیانت است. مالیات بخواهند بگیرند همین نقدینگی هم از بازار خارج می شود و به سمت ارز و طلا در بازار آزاد خواهد رفت.
موردی که در صحبت های مسئولین مشخص است تا پایان 98 تورم کنترل شده داریم ولی از سال 99 افزایش تورم شتاب بیشتری خواهد گرفت.
حذف ارز داروها، افزایش نرخ آب و برق و گاز، گرانی در سایر صنایع هم به مراتب اتفاق خواهد افتاد مانند افزایش نرخ در حمل و نقل و سیمان.
دولت های اروپا اگر متکی به مالیات هستند در عوض رونق اقتصادی و سهولت کسب و کار را فراهم کرده اند اما مشاوران دولت فقط در پی نابودی کسب و کارها هستند و در رسانه ها فقط شعار می دهند.
طبق نظر مشاوران دولت نه تنها از صادرات حمایت نمی کند بلکه در پی کسب افزایش عوارض و مالیات از صادرات محورها است.