بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

نرخ "خوراک پتروشیمی‌ها" و ترس "صادرات‌محورها"

مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی گفت: تغییر نرخ حامل‌های انرژی می‌تواند ضربه سنگینی بر شرکت‌های صادرات محور باشد و این موج این ضربه به بورس نیز خواهد رسید.
کد خبر : ۲۰۰۶۷۸

نرخ

حسن قاسمی مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی در گفتگو با بورس‌نیوز درخصوص تاثیر اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و تسری آن به سهم‌های صنایع و شرکت‌ها اظهارکرد: میزان درآمدزایی دولت از منابع فعلی بسیار کاسته شده و شاید اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در گام بعدی تغییر نرخ‌های دولت قرار داشته باشد، اما نباید فراموش کرد که این تغییر نرخ، به صادرات لطمه‌ای جبران‌ناپذیر وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه میزان صادرات نفت کاسته شده و عمده درآمد‌های صادراتی کشور بر دوش شرکت‌های پتروشیمی و معدنی بوده، طبیعتا دولت بر این مسئله اهتمام ویژه خواهد داشت که در هنگام تحریم، هزینه‌های صادرات بسیار سنگین‌تر شده است.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: امروز شرکت‌های صادراتی برای بقا در بازار‌های هدف خود مجبور به ارائه تخفیف‌های بالایی بوده و برای ورود درآمد ارزی به داخل کشور با سختی‌های فراوانی مواجه هستند و دربرخی مواقع حتی کار به تهاتر کالایی نیز می‌رسد؛ بنابراین تغییر نرخ حامل‌های انرژی می‌تواند ضربه سنگینی بر شرکت‌های صادرات محور باشد و این موج این ضربه به بورس نیز خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به کسری بودجه دولت، تصریح کرد: دولت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان با کسری بودجه دست‌وپنجه نرم می‌کند و احتمال افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، سوخت و در مجموع تمامی حامل‌ها برای شرکت‌ها چندان بدون از ذهن نیست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

رالی جدید بازار با افزایش "نرخ دلار"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مالیات بردرآمد بورس

ارسال نظر