بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
سخنگوی دولت گفت: تمامی شواهد نشان می‌دهد اگر افزایش قیمت بنزین را زودتر اعلام می‌کردیم در واقع باید پیش از اجرای طرح به استقبال درگیری می‌رفتیم.
کد خبر : ۲۰۰۸۶۱

اعلام زمان افزایش قیمت بنزین یعنی استقبال از درگیری

به گزارش بورس نیوز، علی ربیعی، امروز در حاشیه نشست هیات دولت اظهار کرد: امروز و در نشست هیات دولت درباره برخی بیرون‌ماندگان از سهمیه سوخت بحث شد و وزارت نفت به‌همراه وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت ساماندهی خواهند کرد تا در سامانه‌هایی که پیش‌بینی می‌شود، تصمیم‌گیری شود.

وی درخصوص زمان افزایش قیمت بنزین افزود: از برخی دوستان تعجب کردم که بحث اقناع را مطرح می‌کنند. این می‌تواند دو منظور را به دنبال داشته باشد، نخست اینکه چرا شما به مردم اعلام نکردید که ما از فلان ساعت می‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم؟ مردم عمدتا همین مسئله را بیان می‌کنند که چرا ما اطلاع‌نداشتیم از فردا قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟

سخنگوی دولت ادامه داد: ما یادمان نرفته بنزین‌هایی که به خانه‌ها انتقال یافت چه تعداد مجروح داشت و چه تعداد خانه دچار آتش‌سوزی شدند. افرادی که ما در خیابان با تیربار دیدیم، از دو تا سه هفته قبل فرصت‌های بزرگی در اختیارشان قرار می‌گرفت، اینکه ما ساعت مشخصی را برای افزایش قیمت بنزین اعلام نکردیم، تدبیر امنیتی بوده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: تمامی شواهد نشان می‌دهد اگر افزایش قیمت بنزین را زودتر اعلام می‌کردیم در واقع باید پیش از اجرای طرح به استقبال درگیری می‌رفتیم.

وی بیان کرد: بحث این است که چرا شما از قبل اعلام نکردید قرار است قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد. من این موضوع را ارجاع می‌دهم به برنامه سوم توسعه به بعد، مگر در برنامه ششم این بحث‌ها در مجلس صورت نگرفت؟ مگر مدت‌ها نیست که درباره یارانه پنهان بحث می‌شود؟

سخنگوی دولت گفت: ما دو مورد کسری داشتیم. کسری بودجه و کسری حمایت اجتماعی. اساس بر این بود که باید مالیات را افزایش بدهید یا اینکه پول چاپ کنید و باز مردم را فقیرتر کنید. ما نه باید پول چاپ می‌کردیم و نه فروش نفت به آن اندازه‌ای است که بتوان کسری حمایت اجتماعی را افزایش داد.

ربیعی تصریح کرد: ۶۰ لیتری که مبنای سهمیه بنزین در نظر گرفتیم، منطق علمی دارد و کارشناسان اقتصادی میانگین مصرف روستا و شهر‌های کوچک و بزرگ را در نظر گرفتند، به‌طوری که یک روستایی ممکن است حتی سهمیه ۶۰ لیتر را هم مصرف نکند و در شهر‌های کوچک برای یک فرد همین سهمیه کفایت کند.

وی عنوان کرد: از مردم درخواست می‌کنم اجازه دهند طرح مدیریت مصرف سوخت اجرا شود و چند ماه صبوری داشته باشند، به‌طور حتم آثار آن در طرح حمایت معیشتی و زندگی مردم نمایان خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از ۲۴ آبان لغایت ۹ آذر اتفاق افتاد؛

دریافت حدود ۸۰۰ هزار درخواست کارت سوخت

در پی اطلاعیه ای؛

وزارت نفت فراخوان داد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد؛

کاهش مصرف بنزین به ۷۹ میلیون لیتر در روز

ارسال نظر