بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
‌عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت:

اعتبارات لازم برای مقابله با حمله احتمالی ملخ‌ها

‌عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت:مسئولین باید سموم، آفت‌کش‌ها، تجهیزات لازم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی تهیه کنند و سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات لازم برای مقابله با حمله احتمالی ملخ‌های صحرایی به استان‌های جنوبی کشور در ماه‌های پایانی سال را تخصیص دهد.
کد خبر : ۲۰۰۸۸۷

اعتبارات لازم برای مقابله با حمله احتمالی ملخ‌ها

به گزارش بورس نیوز، محمدباقر سعادت درباره آمادگی مسئولین استان بوشهر برای مقابله با حمله احتمالی ملخ‌ها، اظهار کرد: در سفر مدیر سازمان حفظ نباتات در هفته‌های گذشته به استان بوشهر قرار شد که تمهیدات لازم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی مدنظر قرار بگیرد.

نماینده مردم دشستان در خانه ملت ادامه داد: مسئولین باید سموم، آفت‌کش‌ها، تجهیزات لازم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی تهیه کنند و سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات لازم برای مقابله با حمله احتمالی ملخ‌های صحرایی به استان‌های جنوبی کشور در ماه‌های پایانی سال را تخصیص دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تاکید کرد: بعضی از وسایل مقابله با این ملخ‌ها مانند تراکتور سم‌پاش نیاز به اجاره دارد که باید برای این کار نیز اعتبار کافی فراهم شود، زیرا سال گذشته خسارات بسیار زیادی به مراتع، مزارع و نخیلات وارد شد که باید هرچه سریع‌تر جبران شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: میزان خسارت وارد شده توسط ملخ‌های صحرایی به باغداران و کشاورزان استان بوشهر برآورد شده، اما در حال حاضر مبلغی به آن‌ها پرداخت نکرده‌اند. مقابله با ملخ‌های صحرایی هزینه سنگینی به وزارت جهاد کشاورزی و دولت تحمیل کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر