بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

وزنه سنگین مثبت‌ها در گزارش‌های ۹ ماهه

مدیرعامل کارگزاری جهان سهم گفت: در گزارش‌های ۹ ماهه، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و کامودیتی‌ها می‌توانند پرچم‌داران بازار لقب بگیرند.
کد خبر : ۲۰۰۸۹۴

وزنه سنگین مثبت‌ها در گزارش‌های ۹ ماهه

فرشید اردبیلیون جهانی مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در گفتگو با بورس‌نیوز درخصوص انتظار بازار برای ورود گزارش‌های ۹ ماهه، اظهارکرد: گزارش‌های عملکرد ۹ماهه تاثیر بسزایی بر دایره عملکردی سرمایه‌گذاران و سهامداران داشته چراکه بسیاری از بنگاه‌ها وضعیت مناسبی دارند و این گزارش‌ها محرک مناسبی در بازار است اما؛ از سوی دیگر باید اشاره داشت که در مقابل برخی شرکت‌ها نیز به چشم می‌خوردند که عملکرد آن‌ها از گزارش۶ماهه ارائه شده بسیار ضعیف‌تر است، اما وزنه مثبت‌ها نسبت به منفی‌ها، سنگین‌تر است.

وی ادامه داد: در گزارش‌های ۹ ماهه، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و کامودیتی‌ها می‌توانند پرچم‌داران بازار لقب بگیرند.

کارشناس بازارسرمایه در ادامه در خصوص برخی معافیت‌های مالیاتی نیز اینچنین گفت: سود خرید و فروش از مالیات معاف بوده و شرکت‌های پذیرفته شده نیز دارای این معافیت هستند، اما معافیت‌ها چندان در EPS خالص شرکت‌ها تاثیرگذار نیست.

اردبیلیون جهانی با اشاره به اینکه شرکت‌های صادرات‌محور باید تمرکز خود را صادرات به کشور‌های همسایه، ترسیم کنند، تاکید کرد: اقتصاد، نیازمند اشتغالزایی و درآمدزایی بوده بنابراین بازار ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیونی که در همسایگی ایران قرار دارد، می‌تواند برای طرح‌های توسعه‌ای بهترین نقطه تمرکز شرکت‌ها باشد و دولت نیز باید با ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها که توانایی صادرات دارند، سرمایه‌گذاری بلندمدتی را داشته باشد تا اسیر کمبود نقدینگی در بودجه نشود.

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه صادرات تنها راه درآمدزایی ارزی و رشد ارزش پول ملی کشور است، تصریح کرد: دولت باید سد‌های صادراتی را بشکند نه اینکه برای صادراتی‌ها مشکل‌آفرینی کند؛ شایعاتی که درخصوص اخذ مالیات از صادرات‌محور‌ها شکل گرفته را دولت باید از بسیاری شرکت‌هایی که فرار مالیاتی دارند، طلب کند.

اردبیلیون جهانی در پایان خاطرنشان کرد: اخذ مالیات از صادرات گام آخر دولت باید باشد، یعنی تمامی شرکت‌ها زمانی که زیر چتر مالیاتی قرار گرفتند و بساط فرار مالیاتی‌ها برچیده شد، آن‌هنگام می‌توان مدعی بود که صادرات نیز باید مالیات دهد نه امروز که صادرات با مشکل مواجه بوده و برای حفظ بازار‌های هدف، همواره مجبور به ارائه تخفیف‌های کلان است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

انتخاب غلط سرمایه‌گذاران جدید

مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

حفظ کیک بزرگ نقدینگی

زیان ۱۰۷ریالی هر سهم "مرقام" بررسی شد؛

سرمایه‌گذاری پُر ریسک سهامداران

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

شیرینی بازدهی در انتظار سهامداران صبور

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰
شرکتی که ای بی اس درست حساب نمیدهد دربورس جائی ندارد همه بورس وست وای بی اس وکرنه دراین سالها بورس سرماببه خلیهارا سوزاند درحالیکه زمین ومسکن هرروز بالاتر وبهتر وبذون نظارت وشفافیت ومالیات ودغدغه .همه حمایتها هم صرف زمین ومسکن شدهاست دراین جهل سال