بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
مدیرعامل شرکت سیمان صوفیان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

دروازه اوراسیا در دستان «سصوفی»

شرکت سیمان صوفیان از وضعیت تولید و فروش مطلوبی برخوردار شده و در ۶ماهه نخست سال جاری، رشد سودآوری تقریبا دو برابری را ثبت کرده و حتی با عملیاتی شدن توافقنامه تجاری ایران و اوراسیا، اوضاع این شرکت نسبت به گذشته، روند بهتری را تجربه خواهد کرد.
کد خبر : ۲۰۱۰۱۳

دروازه اوراسیا در دستان «سصوفی» // کار نشه

به گزارش بورس نیوز، یکی از سهم های سبز امروز، سهم شرکت سیمان صوفیان بود. این شرکت که افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران را هم در دست انجام دارد، در مهر ماه سال جاری موفق به کسب درآمد عملیاتی ۳۲۴ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریالی شده و نرخ فروش محصولات شرکت در این ماه تغییر محسوسی نسبت به شهریور ماه نداشته است.

دروازه اوراسیا در دستان «سصوفی» // کار نشه

همچنین جمع درآمد‌های عملیاتی تجمیعی شرکت طی ۷ ماه اخیر به بیش از یک هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، اتفاق خوشایندی هم در عرصه صادرات سیمان رخ داده که می تواند اوضاع «سصوفی» را بهبود بخشد. به موجب توافقنامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا، صادرات برخی کالاها از جمله سیمان به ۵ کشور اتحادیه اوراسیا با تعرفه ترجیحی یا صفر انجام خواهد گرفت.

منصور نجفی مدیرعامل شرکت سیمان صوفیان در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: دروازه اتحادیه اوراسیا، ارمنستان است و شرکت سیمان صوفیان نسبت به سایر شرکت های سیمانی، موقعیت بهتری برای صادرات به این منطقه دارد. در حال حاضر هم «سصوفی» صادرات سیمان به ارمنستان دارد. میزان تعرفه های دریافتی از صادرکنندگان سیمان هم در حدی هست که اگر حذف شود، موجب جذابیت بیشتر صادرات به این کشورها شده و اثر مثبت با اهمیتی بر سودآوری سیمانی ها داشته باشد.

ولی نکته اینجاست که اگرچه توافقنامه تجاری با اتحادیه اوراسیا منعقد شده، ولی بر اساس مکاتباتی که با ادارات مختلف داشتیم هنوز این توافقنامه و موضوع حذف تعرفه صادرات سیمان اجرایی نشده و باید منتظر باشیم که بعد از ارسال بخشنامه به ادارات مربوطه، این توافقنامه عملا اجرا گردد. شرکت سیمان صوفیان به طور جدی پیگیر این موضوع هست و امیدواریم هر چه زودتر صادرات بر اساس توافق بعمل آمده، با تعرفه ترجیحی صورت بگیرد.

نجفی در رابطه با وضعیت صادرات سیمان گفت: قیمت سیمان ایران مناسب تر از سایر کشورها است و این قیمت، موجب شده برخی مشتریان صادراتی ترجیح دهند سیمان مورد نیاز خود را از ایران خریداری کنند. ضمن اینکه کشور ما در تولید سیمان و کلینکر، از مزیت برخوردار بوده و به دلیل دسترسی به مواد اولیه غنی و هزینه انرژی نسبتا ارزان قیمت، موقعیت خوبی برای تولید و صادرات سیمان داشته باشد.

مدیرعامل «سصوفی» اضافه کرد: همین مزیت موجب شده حجم و ارزش صادرات سیمان صوفیان نسبت به سال گذشته، رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد. این در حالی است که مرزهای عراق به روی سیمان ایران بسته بوده و اگر امکان صادرات به عراق هم فراهم بود، قطعا اوضاع صادراتی بهتری داشتیم. البته به رغم ممنوعیت صادرات به عراق، بازارهای صادراتی دیگری در دست داریم و فعلا چشم انداز صادرات سیمان، مثبت است.

وی در خاتمه افزود: شرکت سیمان صوفیان از وضعیت تولید و فروش مطلوبی برخوردار است و در ۶ ماهه اول امسال با رشد سودآوری تقریبا دو برابری مواجه بوده ایم. امیدواریم با عملیاتی شدن توافقنامه تجاری ایران و اوراسیا، اوضاع بهتری را هم تجربه کنیم.

 

درباره توافقنامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا اینجا بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
این سیمانی گزارش داد؛

سود خالص هر سهم "سصوفی"۲۷۹ریال

بهبود دوجانبه این سیمان‌ساز در مسیر پیش‌بینی ها؛

فاصله‌ها در «سصوفی» کمتر شد

ارسال نظر