بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
نشست سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز هر دو سال یک‌بار در یکی از کشور‌های عضو برگزار می‌شود.
کد خبر : ۲۰۱۰۳۳

گردهمایی سران جی‌یی‌سی‌اف در گینه استوایی

به گزارش بورس نیوز، نشست سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز هر دو سال یک‌بار در یکی از کشور‌های عضو برگزار می‌شود، آخرین و چهارمین دوره نشست سران جی‌یی‌سی‌اف آذرماه سال ۹۶ در سانتاکروز بولیوی برگزار شد.

اعضای مجمع کشور‌های صادرکننده گاز در بیانیه پایانی نشست سران در بولیوی (سانتاکروز) بر اهمیت گاز طبیعی در سبد انرژی جهان تاکید و تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه اعضای این سازمان را محکوم و همچنین عزم خود را بر تلاش مشترک برای تثبیت گاز به عنوان سوخت و خوراک مطلوب جزم کردند.

کشور‌های الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، جمهوری اسلامی ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات و ونزوئلا، ١٢ عضو اصلی جی‌یی‌سی‌اف هستند و آنگولا، جمهوری آذربایجان، عراق، قزاقستان، نروژ، عمان و پرو، به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشور‌های صادرکننده گاز شرکت می‌کنند.

اعضای مجمع کشور‌های صادرکننده گاز ۴۴ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ۶۴ درصد از سهم انتقال گاز با خط لوله و ۶۶ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) را در اختیار دارند.

پیش از برگزاری پنجمین نشست سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز در روز جمعه (۸ آذرماه) دومین سمینار بین‌المللی و نشست فوق العاده وزیران عضو جی‌یی‌سی‌اف برای آماده‌سازی پیش‌نویس نهایی بیانیه اجلاس سران ۶ و ۷ آذرماه برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت:

افزایش مصرف سی‌ان‌جی در کشور به ۲ میلیون مترمکعب

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:

رشد روزافزون صنایع تولیدی کردستان مرهون توسعه شبکه‌های گازرسانی

وزیر انرژی قطر اذعان کرد:

تمرکز قطر بر روی صنعت گاز

ارسال نظر