بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
ئیس فراکسیون تولید، فرآوری و صادرات زعفران مجلس شورای اسلامی گفت:در دو سال گذشته با پیگیری‌های مداوم بورس کالا و فعالان بخش کشاورزی، محصولاتی مانند زعفران، زیره سبز و پسته وارد بورس کالا شدند و با این کار می‌توان گفت که تحولی بزرگ در بخش کشاورزی کشور در حال رقم خوردن است.
کد خبر : ۲۰۱۱۶۳

ابریشم، کشمش و خرما به بورس کالا می‌آیند

به گزارش بورس نیوز، سعید باستانی اظهار کرد: انتقال بخشی از معاملات محصولات کشاورزی از ساختار سنتی به سازوکار مدرن بورس کالا کار سختی بوده که در دو سال گذشته با پیگیری‌های مداوم بورس کالا و فعالان بخش کشاورزی، محصولاتی مانند زعفران، زیره سبز و پسته وارد بورس کالا شدند و با این کار می‌توان گفت که تحولی بزرگ در بخش کشاورزی کشور در حال رقم خوردن است.

وی افزود: محصولاتی مانند ابریشم، کشمش و خرما نیز در برنامه بورس کالا بوده و البته باید توجه داشت نمادگذاری برای محصولات کشاورزی کار سختی است.

رئیس فراکسیون تولید، فرآوری و صادرات زعفران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر افراد خاصی این محصولات را خریداری می‌کنند، اما با تمام این مسائل بورس کالا توانست در دو سال گذشته با عرضه زعفران، زیره و پسته هم در کشف قیمت و از همه مهمتر افزایش کیفیت قدم‌های بسیار مهمی بر دارد.

باستانی گفت: این انتظار وجود دارد که علاوه بر این محصولات، سایر محصولات کشاورزی نیز راهی بورس کالا شوند تا همه فعالان بخش کشاورزی و کشاورزان کل کشور از مزایای بورسی شدن محصولات مانند دریافت یک روزه وجه معامله محصولاتشان، رشد کیفیت محصولات و کنار رفتن دلالان از بازار بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا اعلام کرد؛

گشایش انبار رطب مضافتی در یکشنبه هفته آینده

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا

مزایای راه اندازی معاملات گواهی سپرده کشمش در بورس کالا

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت:

نبود مرجع قیمت‌گذاری برای خرما در بورس کالا

ارسال نظر