بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" چراغی در کوره راه

افراد جامعه در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و نیازمند تقویت قدرت و توان جهت رفاه اقتصادی هستند. یکی از راه‌های کمک به مردم "سهام عدالت " است.
کد خبر : ۲۰۱۶۰۶
 
 
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص آزاد نکردن سهام عدالت توسط دولت به بورس نیوز گفت: در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت اقتصادی حال جامعه، دولت در تلاش برای آزاد کردن سهام و کمک به معیشت مردم است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و قدرت خرید جامعه کاهش یافته، لازم است با دلایل و توجیهات مختلف قدرت و توان مردم افزایش یابد که یکی از این راه ها، "سهام عدالت" است.

به گزارش بورس نیوز، چندی پیش یکی از مقامات دولتی ارزش سهام عدالت را ۱۴ میلیون تومان عنوان کرده بود. جعفرزاده ایمن آبادی همچنین در واکنش به این مطلب عنوان کرد: شاید روی کاغذ برای ارزش سهام عدالت اتفاقی افتاده باشد، منکر آن نمی‌شویم، اما اعلام چنین نرخ‌هایی و عدم پرداخت سود به سهام عدالت نتیجه‌ای ندارد.

وی اعلام چنین نرخ‌هایی را عاملی در ایجاد توقع افراد جامعه و بالا بردن مطالبات دانست و گفت: دولتی مستندات ادعای خود را برای اطلاع مردم در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس افزود: ارزش سهام عدالت افزایش پیدا کرده است، اما به معنای پرداخت سود نیست، با وجود اینکه ارزش صنعت، زمین و دستگاه‌ها بالا رفته، اما کارخانه‌ها زیادده شده است، طبیعی است که ارزش سهام آن‌ها افزایش یابد، اما نمی‌تواند سود بدهند.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: اگر ما باید از افزایش ارزش سهام عدالت به ۱۴ میلیون باید چنین برداشت کنیم که سود پرداختی به مردم افزایش می‌یابد باید گفت خیر همچنین اتفاقی نمی‌افتد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در گفتگو با بورس نیوز:

"بورس" تنها مسیر نقدشوندگی "سهام عدالت"

کارشناسان در گفتگو با بورس نیوز تشریح کردند:

"سهام عدالت" و تابلوی فروش ممنوع

کارشناسان اقتصادی در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کردند:

"سهام‌عدالت" را به خصوصی‌ها بسپارید

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" و سازوکار مجهول!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۳
عرضه سهام عدالت در بورس مناسب نیست و بایستی خرید و فروش را به صندوق های واگذار کرد. عرضه در بورس با افزایش شناوری سهم ها و افزایش عرضه مواجه می شود و نرخ سهم ها کاهش می یابد و برای سهامداران خرد بد است که دچار زیان خواهند شد ولی از طرفی به نفع سهامداران حقوقی درصدی است تا با پایین آوردن نرخ سهم ها، مالکیت بیشتری را نصیب خود کنند.