بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
مدیرعامل تامین سرمایه امید گفت: توسعه بازار سرمایه منهای دانش مالی، امکان پذیر نخواهد بود و فرهنگ سرمایه‌گذاری غلط و نا آگاهی نسبت به دانش مالی عامل رفتار هیجانی برخی سهامدران در نوسانات بازار است.
کد خبر : ۲۰۲۰۲۴

توسعه بازار سرمایه منهای دانش مالی ممکن نیست

به گزارش بورس نیوز، حبیب رضا حدادی، درخصوص اهمیت افزایش فرهنگ سرمایه‌گذاری بورسی اظهار کرد: متاسفانه موضوع دانش مالی در ایران مفعول مانده و به درستی هدایت نشده است. ما باید با پشتوانه نهاد‌ها و شرکت‌های مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در مسیر ارتقاء دانش مالی و توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری حرکت کنیم.

وی افزود: توسعه بازار سرمایه منهای دانش مالی، امکان پذیر نخواهد بود و فرهنگ سرمایه‌گذاری غلط و نا آگاهی نسبت به دانش مالی عامل رفتار هیجانی برخی سهامدران در نوسانات بازار است. به عنوان مثال عکس‌العمل شدید و هیجانی نسبت به موضوعات سیاسی یا مسایل کوچک و کم‌محتوا یکی از مهمترین عوامل زیان سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.

مدیرعامل تامین سرمایه امید ادامه داد: اگر با سرعت رشد جهانی دانش مالی هماهنگ نشویم مطمئنا در آینده مشکلات زیادی برای ما پیش می‌آید. رسالت همه نهاد‌های مالی و نهاد ناظر بازار سرمایه این است که تلاش خود را برای فرهنگسازی و توسعه دانش مالی بیشتر کنند. البته شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در چند سال اخیر گام‌های اثربخش و گسترده‌ای برداشته که در جهت افزایش و گسترش سواد مالی بود، اما ما همچنان به اقدامات بیشتری نیاز داریم. باید تک تک همکاران در تامین سرمایه‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری پا به پای شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در امر فرهنگ سازی تلاش کنند.

حبیب رضا حدادی با اشاره به اینکه شرکت تامین سرمایه امید، نیز در مسیر ارتقا دانش مالی حرکت می‌کند، گفت: ما به کمک دانشجویان دکترای مالی اپلیکیشن دیکشنری مالی (امیدیک) را که پیش از این وجود نداشت راه اندازی کردیم و اکنون هرفردی در هر زمان که با اصطلاح تخصصی مالی مواجه شود می‌تواند از این دیکشنری استفاده کند. راه‌اندازی امیدیک اصولا در چارچوب وظایف ما نبود، اما از آنجا که فعالان مالی و دانشجویان به این ابزار نیاز داشتند ما برای آن هزینه کردیم و من امیدوارم سایر همکاران و نهاد‌های مالی نیز با نگاه به آینده در بهبود سطح دانش مالی جامعه موثر باشند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در آستانه عرضه سهام تامین سرمایه ملت در بورس بررسی شد؛

"تامین‌سرمایه‌امید" سوپرمارکت‌مالی اما کوچک!

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عدم وجود تعهد به بازارگردانی ناشران

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بی‌اطلاعی سهامداران و سیبل ناظر بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

غفلت بازار از برخی سهم‌های سودده

ارسال نظر