بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
رشد ۲درصدی سود خالص نسبت به سال گذشته محاسبه شد؛

سود ۸۱۸ریالی به ازای هر سهم "شرانل"

بیش از ۶۰ درصد از هزینه مواد اولیه مصرفی مربوط به این ماده بوده و نرخ خرید لوبکات نسبت به ۶ماهه سال قبل افزایش در حدود ۱۰۰ درصدی داشته است
کد خبر : ۲۰۲۳۵۸

رشد ۲ درصدی سود خالص شرکت نسبت به سال قبل

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت نفت ایرانول در دوره ۶ماهه نخست سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، موفق به کسب سود خالص یک هزار و ۶۳۶ میلیارد ریالی شده است. این سود نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است، درآمد‌های عملیاتی ۶ماهه شرکت در این مدت با افزایش ۷۳ درصدی مواجه بوده است. جمع درآمد‌های محقق شده شرکت در این دوره به ۱۴ هزار میلیارد ریال رسیده و رشد درآمد‌های کسب شده شرکت از محل افزایش نرخ فروش محصولات شرکت کسب شده است.

علیرغم افزایش درآمد‌های عملیاتی شاهد تثبیت نسبی سودآوری شرکت در این دوره بوده‌ایم. علت این امر رشد سنگین هزینه تامین مواد اولیه شرکت بوده است. ماده اولیه اصلی مصرفی شرکت، لوب‌کات است. بیش از ۶۰ درصد از هزینه مواد اولیه مصرفی مربوط به این ماده بوده و نرخ خرید لوبکات نسبت به ۶ماهه سال قبل افزایش در حدود ۱۰۰ درصدی داشته است.

مقادیر فروش انواع روانکار داخلی و صادراتی در نیمه نخست سال جاری به ترتیب معادل ۱۷ و ۶۸ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۰ درصدی و افزایش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

در هفته‌های اخیر شاهد کاهش نرخ مشتقات نفتی و از جمله لوب‌کات در بورس کالا هستیم. به طور قطع در صورت ثبات نرخ‌های فعلی لوب‌کات و عدم کاهش نرخ‌های فروش محصولات شرکت شاهد رشد سودآوری شرکت باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد این روانکار زیر ذره‌بین رفت؛

"شرانل" و جبران عملکرد ۹ ماهه 

فروش ۹ماهه شرکت به حدود ۲۲هزار میلیارد ریال رسید؛

رشد دو رقمی نرخ فروش روانکار "شرانل"

امروز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی رقم می خورد؛

عرضه ۵۰ تن عایق رطوبتی در بورس کالا

ارسال نظر