بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
رشد فروش به کمک زیرمجموعه‌ها؛

"جم" از رشد سود خود خاطرجمع شد

مقدار فروش پتروشیمی جم در هشتمین ماه سال در مقایسه با آبان ماه سال قبل، ۱۰ درصد رشد را به معرض نمایش گذاشته و از سوی دیگر، شرکت زیرمجموعه آن نیز عملکرد رو به رشدی از خود نشان داد.
کد خبر : ۲۰۲۹۳۶

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، «پتروشیمی جم» در ۸ ماهه نخست سال ۹۸ بالغ بر۹۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال از تولیدات خود را به فروش رساند که در مقایسه با فروش مدت مشابه در سال ۹۷، رشدی ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

‎مقدار فروش این پتروشیمی در هشتمین ماه سال در مقایسه با آبان ماه سال قبل، ۱۰ درصد رشد را به معرض نمایش می‌گذارد.

بر اساس این گزارش، این پتروشیمی بالغ بر ۴۲ هزار و ۱۳۷ تن اتیلن و ۲۶ هزار و ۹۷۵ تن پروپیلن در آبان ماه به فروش رسانده و به علاوه، ۲۱ هزار و ۱۴۲ تن پلی‌اتیلن سنگین و ۲۰ هزار و ۵۲۳ تن پلی‌اتیلن سبک به فروش رسید.

نکته جالب توجه این است که در آبان ماه مقدار فروش بنزین پیرولیز یک هزار و ۲۳ تن بیش از مقدار تولید بوده و از سوی دیگر، با وجود عدم تولید بوتن در این ماه، موفق به فروش ۶۵۳ تن از این محصول را از محل ذخایر خود شود.

در مجموع، «جم» در آبان ماه به فروش ریالی ۱۰ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریالی دست یافت که از آبان ماه سال ۹۷ حدود ۱۷درصد بیشتر است.

یکی از زیرمجموعه‌های «پتروشیمی جم» شرکت پلی‌پروپیلن جم است که مصرف‌کننده بسیاری از محصولات تولیدی این پتروشیمی به شمار می‌رود. آمار تولید و فروش این شرکت زیرمجموعه در آبان ماه حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری تا به امروز رشد ۹۲ درصدی در فروش محصولات خود را تجربه کرد.

براساس این گزارش، شرکت پلی‌پروپیلن جم در آبان ماه بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۷۲ تن پلی‌پروپیلن با بسته بندی پالت به نرخ ۱۰۳ میلیون و ۶۵۵ هزار ریال به فروش رسانده و به درآمد فروش یک هزار و ۷۹۹ میلیارد ریالی رسید.

شایان ذکر است که «جم» تا پایان دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور رقمی در حدود ۱۷ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال سود خالص کسب کرد که ۳۴ درصد بیش از ۶ ماهه سال ۹۷ است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۸۶۸ تنی حجم معاملات در حساب‌ها دیده شد؛

رشدی ۵.۹‌درصدی نرخ پلی پروپیلن "جم"

ارزش کل معاملات به ۳۵۷ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال رسید؛

کاهش ۲هزار تنی فروش پلی اتین سنگین جم

رشدی ۲.۸ درصدی متوسط نرخ میانگین در حساب این شرکت نشست؛

معاملات ۶.۳۵۰ تنی انواع پلی‌پروپیلن جم

ارسال نظر