بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

موج تورمی به نفع بورس، به ضرر اقتصاد ملی

اتفاقی که در بازار سرمایه افتاده ایجاد یک "موج تورمی نسبی" است. این امر برای کسی که در بورس سرمایه گذاری کرده خوب بوده و متاسفانه به ضرر اقتصاد ملی و مردم خواهد بود.  
کد خبر : ۲۰۳۲۵۲
 
موج تورمی به نفع بورس، به ضرر اقتصاد ملی
 
حسن قاسمی، مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی در بررسی بازار سرمایه به خبرنگار بورس نیوز گفت: به صورت کلی بعد از تغییر بنزین معادلات بازار بورس تغییر کرد و به نظر می‌رسید که بازار بعد از تجربه جهش در رکود قرار گیرد.

وی ادامه داد: اتفاقی که در بازار سرمایه افتاده ایجاد یک "موج تورمی نسبی" است. این امر برای کسی که در بورس سرمایه گذاری کرده خوب بوده و متاسفانه به ضرر اقتصاد ملی و مردم خواهد بود. 

این کارشناس بازار سرمایه برای شاخص رشدی ۱۰ تا ۱۵ درصدی را پیش بینی کرد و گفت:با توجه به کسری بودجه دولت این امر باید از محل استقراض از بانک مرکزی تامین شود که خود عاملی برای ایجاد موج تورمی خواهد بود.

قاسمی در خصوص افزایش نرخ دلار عنوان کرد: به دلیل مشکلات موجود در بحث "صادرات نفت" و در پی آن مسائل ارزی نمی‌توان "دلار " را محدود کرد. البته برای ارز افت قیمت زیاد نیز پیش بینی نمی‌شود، اما همین تغییرات کم نیز تاثیر مثبت خود را بر شرکت‌های صادرکننده و رشد بورس داشته است. 

مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی در پاسخ به اینکه آیا اتفاقات سال ۹۷ برای دلار تکرار می‌شود یا خیر، اظهار داشت: با توجه به اینکه بانک مرکزی بخش عمده‌ای ازتقاضا‌های بالقوه دلار را محدود کرده به نظر می‌رسد که جهش‌های سال ۹۷ تکرار نشود و به جای تجربه رشد ۶۰ درصدی در آن سال، دلار با شیبی ۱۰ الی ۱۵ درصدی و با در نظر گرفتن افزایش حجم نقدینگی در جامعه حرکت خود را ادامه دهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

موجی از تورم در پی عدم تحقق بودجه 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

پیشنهاد بهارستان

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تکرار ۹۷ برای "دلار"، آری یا نه

ارسال نظر