بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تکرار ۹۷ برای "دلار"، آری یا نه

عموم بر این امر معتقدند که پس از افزایش قیمت دلار یک موج تورمی گریبان گیر اقتصاد خواهد شد. حال اکثر شرکت‌های داخل بورس دارایی‌هایی دارند که با موج تورم همراه خواهند شد و قیمت آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر : ۲۰۳۳۳۰

 

تکرار ۹۷ برای دلار، آری یا نه

محمد مشاری، مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در خصوص افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر بازار سرمایه به خبرنگار بورس نیوز گفت: برخلاف تصور عموم، ابتدا "تورم" ایجاد و سپس ارزش پول ملی کم می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز‌های اخیر شاهد "تورم" در اقتصاد کشور بودیم که با وجود تغییر نرخ حامل‌های انرژی، این انتظارات تورمی برای پایان سال نیز وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در سال جدید نیز به دلیل تغییر نرخ برق و سایر حامل‌های انرژی، چون گازوئیل، نفت و گاز نرخ ارز صعودی پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص تاثیر افزایش نرخ ارز بر حوزه پتروشیمی اظهار داشت: اگر نرخ ارز افزایش یابد شرکت‌های پتروشیمی از این امر منتفع خواهند شد اما؛ به دلیل وجود محدودیت‌های تحریمی بر شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی، می‌توان گفت شرکت‌های فلزی و سنگ معدنی صادرات راحت تری داشته و می‌توانند با افزایش قیمت ارز منتفع شوند.

تکرار ۹۷ برای دلار، آری یا نه

به گزارش بورس نیوز، اتفاق رایج این روز‌های بازارسرمایه، ایجاد یک "موج تورمی نسبی" است؛ که برای شخصی که اقدام به سرمایه گذاری در بورس کرده تاثیری مثبت داشته و متاسفانه به ضرر اقتصاد ملی و مردم خواهد بود. 

حساسیت بالایی بر بحث دلار وجود دارد که در مقاطعی دولت نیز قادر به جلوگیری از افزایش آن نیست. از طرفی دیگر جلوگیری از رشد و سرکوب دلار نیز راهی اشتباه بوده که در گذشته امتحان خود را پس داده است.

امید می‌رود با کنترل و مدیریت بانک مرکزی، شرایط لجام گسیخته سال ۹۷ برای دلار تکرار نشود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

موجی از تورم در پی عدم تحقق بودجه 

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

"معدنی‌ها" و "دارویی‌ها" لیدر بازار

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

هاله ابهام "نرخ‌سوخت" پیش روی سرمایه‌گذار

ارسال نظر