بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
گزارش پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به اصرار برخی نمایندگان به راه‌اندازی مجدد وزارت ادغامی تا مرزهایی مدیریتی که با انتصاب‌های فامیلی جابه‌جا شد.
کد خبر : ۲۰۳۲۷۱

۵.۵

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها از لابی‌های بهارستان‌نشینان با انتقاد آمده زیرا لابی وارداتچی‌ها در دولت و مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی، اقتصاد کشور را به خاک سیاه می‌نشاند آنهم دقیقا در اوج جنگ فراگیر اقتصادی علیه ملت بزرگ ایران اما؛ حرکت و حتی سخن از این وزارت ادغام شده، بوی خیانت به اقتصادمقاومتی و تولید دارد.

طرح وزارت بازرگانی که مجمع تشخیص آن را مغایر با اسناد بالادستی دانسته و نمایندگان مجلس هم پیش از آن ۴مرتبه با آن مخالفت کرده بودند، ولی تحت فشار دولت بالاخره به آن تن دادند حال باید دید که وکیل‌المله‌ها در بهارستان جلوس کرده‌اند یا وکیل الدوله‌ها.

مرزهای مدیریت فامیلی

همانطور که رئیس سابق هلال‌احمر از فامیل‌های دور دولت‌نشینان بوده و به واسطه عملکرد مالی درخشان ترفیع گرفته و اوین‌نشین شده، حال خبر رسیده که رئیس جدید نیز جزو فامیلان بوده و البته فامیل‌های نزدیک.

مرزهای مدیریت فامیلی گویا درحال جابه‌جا شدن است.

چماق ارزی

اگرچه کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر، اتفاق خوشایندی بوده؛ اما برخی فعالان اقتصادی معتقدند اهالی پاستور با وعده دلار ۸۵۰۰ تومانی و سنگ تراشی بر سر راه واردات کالا، تقاضای ارز را سرکوب کرده و به همین دلیل هم ارز گران نشده! اینکه ارز گران نمی شود از لحاظ اقتصادی رویداد مثبتی نیست و باید منتظر رها شدن فنر دلار در سال های آینده باشیم.

چالش اموال آزاد

بانک‌ها مدت‌هاست درگیر چالش واگذاری اموال مازاد هستند؛ مدام از ضرورت واگذاری دارایی‌های مازاد بانک‌ها سخن گفته می‌شود و در عمل، چیزی نمی‌بینیم اما؛ واقعیت این است که بخش عمده اموال مازاد بانک‌ها، املاک مسکونی بوده که اتفاقا تعداد زیادی از این املاک مسکونی در شمال کشور واقع شده‌اند.

حالا علت فراوانی املاک مازاد مسکونی در شمال کشور چیست، ما نمی‌دانیم اما؛ قطعا نمی‌توان به فروش تمامی املاک مازاد دل خوش کرد و چند هزار ملک غیر قابل فروش روی دست بانک‌ها باد کرده است.

فساد در حال تغییر نام

گویا واژه "فساد" را در ثبت‌احوال دیده‌اند و گفتند که ای‌بابا در اینجا هم ...؟ که این واژه گفته خیر، آمده‌ام اسمم را تغییر دهم تا شاید آقازاده‌ها دست از سرمن بردارند!!! چراکه باز هم پرونده دیگری از مفاسد اقتصادی آقایان، گشوده شد. پرونده ای که در آن چند چهره سیاسی مطرح به چشم می‌خورد. متهم اصلی این پرونده اقدام به جذب ۱۰ها میلیارد تومان سپرده از صدها نفر کرده و قادر به پرداخت پول مالباختگان نیست! سپرده ها در قالب قراردادهای پیش فروش گوشت، فروش اقساطی و سهام پروژه جذب شده اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
نگاهی به میزان درآمدزایی دولت از فروش واگذاری‌ها؛

"غیرممکن دولت" یا معجزه واگذاری‌ها در بورس

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تکرار ۹۷ برای "دلار"، آری یا نه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
امان از این فساد هزار توی که گویا دولتی ها خیال ندارند دست از سرش بردارند.... بیچاره مردمی که به نان شب محتاج هستند