بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
دبیرکل کانون کارگزاران با انتقاد از وضع عوارض ۵۰ درصدی اعلام کرد:

کارگزاران بورس به چه جرمی محکوم شدند!

کارگزاری یک بنگاه کوچک است و ما خواستاریم که ضریب صنف کارگزاران بورس همچون کارگزاران بیمه، مشارین املاک، دفاتر اسناد رسمی و ... منصفانه تعیین شود.
کد خبر : ۲۰۳۶۲۴

کارگزاران بورس به چه جرمی محکوم به پرداخت عوارضی ۴۰-۵۰ برابر سایر اصناف هستند

به گزارش بورس نیوز،نشست با اظهارات میرلوحی در زمینه چالش‌های تأمین منابع پایدار برای شهرداری تهران آغاز گردید و در ادامه دبیرکل کانون کارگزاران از دغدغه‌های صنعت کارگزاری سخن گفت.

میرصانعی درخصوص اجرای لایحه وضع تعرفه عوارض کسب و پیشه گفت: با توجه به فرمول محاسبه عوارض کسب و پیشه (و عوامل دخیل در این محاسبه از جمله متراژ و محدوده بنا و ...) ضریبی توسط شورای شهر تعیین و در فرمول فوق ضرب می‌شود و این ضریب برای تمام اصناف رقمی حدود ۲ هزار تا ۵ هزار است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ضریبی که برای کارگزاران بورس در نظر گرفته شده رقمی حدود ۲۰۰ هزار بوده و هیچ صنف دیگری در این حدفاصل ۵ هزار تا ۲۰۰ هزار وجود ندارد؛ حال کارگزاران بورس به چه جرمی محکوم به پرداخت عوارضی ۴۰-۵۰ برابر سایر اصناف (حتی با گردش مالی بالاتر) هستند؟

وی افزود: کارگزاران بورس واسطه معاملات در بورس و اوراق بهادار هستند و از هر معامله کارمزد مشخصی (که درصد آن توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین می‌گردد)، برداشت می‌نمایند. این کارگزاران تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می‌کنند و صورت‌های مالی آن‌ها هر ساله توسط حسابرسان معتمد سازمان بورس به دقت حسابرسی می‌شود. میانگین بازده حقوق صاحبان سهام صنعت کارگزاری در ۱۰ سال گذشته رقمی در حدود ۲۲ درصد است.

مرادی در ادامه توضیح داد: از هر معامله‌ای که در بورس اوراق بهادار صورت می‌گیرد حدود ۱,۵ درصد به اشتباه سهم کارگزاری تلقی می‌شود. درصورتی که این ۱,۵ درصد شامل کسوراتی مانند مالیات و کارمزد سایر ارکان بازار بوده و سهم کارگزاری تنها ۳,۸ در هزار ارزش معامله است که آن هم مشمول سقف کارمزد می‌شود و مابقی آن سهم بورس، سپرده‌گذاری مرکزی، مدیریت فناوری، نهاد ناظر و ۰,۵ درصد آن مالیات است.

میرصانعی افزود: کارگزاری یک بنگاه کوچک است و ما خواستاریم که ضریب صنف کارگزاران بورس همچون کارگزاران بیمه، مشارین املاک، دفاتر اسناد رسمی و ... منصفانه تعیین شود. در این صورت ما با کمال میل سهم خود در تأمین منابع مالی شهر را پرداخت خواهیم نمود.

میرلوحی در ادامه بیان نمود: هدف ما تأمین منابع مالی موردنیاز در جهت اداره و توسعه پایدار شهر تهران است. حال هر صنف می‌بایست سهم خود را در این خصوص و بر اساس گردش مالی خود پرداخت نماید. اما شورای شهر هم معتقد است که این رقم باید عادلانه میان اصناف تعیین شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پایان افزود: ما در حال بازنگری این لایحه هستیم و خواستار گزارش کاملی از گردش مالی صنعت کارگزاری بورس خواهیم بود تا این ضریب اصلاح گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
یک مقام مسئول در سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

سهامداران دستکاری قیمت‌ها را گزارش کنند

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عدم وجود تعهد به بازارگردانی ناشران

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

بورس در آذر، تخم طلا گذاشت!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
کارگزاری های کوچک پدر بازار سهام در میارن اینا با رصد کردن مشتریانشون از اونا نوسان میگیرن یا اگر ببینن یک مشتری سهم کوچک و ارزنده ای داره و درصدی هست بلایی سرش میارن تا اون سهمو مفت از دستش خارج کنن!!!
شرنگی نمونه کوچکی بود که یک کارگزاری تونست سهمو مفت از دست یک حقیقفی درصد ی خارج کنه
رضایی
Germany
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
کارگزاری ها بعضا با اعتبارهای که از بانک ها با درصد سود کم میگیرند تا به مشتریهای خودبدهند ان اعتبار را بین کارکنان وهیت مدزره تقسیم میکنند ومقدار کمی را هم به تعدادی مشتری سفارشی وخاص میدهند . ومتاسفانه هیچ دستگاه مرتبطی هم بر کار انها نظارتی ندارد . اینها چند لپی میخورند منتها این خلاف کاریشان در هیچ کجا پیدا نیست . کاش وزارت اقتصاد یا سازمان بورس ویا سازمان بازرسی در این مورد بررسی میکردند .تا ببینند اعتباری که با سود کم از بانک ها میگیرند را چگونه به جیب خود در جهت خرید سهام میریزند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
این ظلم وفساد است وناعدالتی