بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
یک مقام مسئول در سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

سهامداران دستکاری قیمت‌ها را گزارش کنند

تعدادی از سهامداران نمادهای بازار از جمله «غویتا» و «رنیک» بابت نوع معاملات برخی سهامداران گلایه داشته و معتقدند قیمت ها دستکاری می شود.
کد خبر : ۲۰۴۲۹۹

به گزارش بورس نیوز، نوسان شدید بازار در چند ماه گذشته باعث شده در بعضی سهم ها هم اتفاقاتی بیفتد که عده ای از سهامداران را متضرر کند. فروش آبشاری در روزهای مثبت به قصد پایین آوردن قیمت سهم و خرید در منفی ها، دستکاری قیمت بوده و تخلف محسوب می شود.

صدای سهامدار: تعدادی از سهامداران نمادهای بازار از جمله «غویتا» و «رنیک» بابت نوع معاملات برخی سهامداران گلایه داشته و معتقدند قیمت ها دستکاری می شود.

یک مقام مسئول در سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: البته نمادهای مذکور مربوط به بازار فرابورس است؛ اما بطور کلی روند معاملات بازارها توسط سیستم کنترل می شود و اگر شائبه دستکاری قیمت وجود داشته باشد، به مقامات ذیصلاح اطلاع داده شده و با متخلفان برخورد صورت خواهد گرفت.

وی افزود: سهامداران هم می توانند هر موردی را که به نظرشان در نمادی تخلف صورت گرفته اما توسط ناظر بازار با آن برخورد نشده را همراه با مدارک و مستندات به ناظران بازارها اطلاع دهند. مواردی بوده که توسط سهامداران اطلاع داده شده و بعد از بررسی مشخص شده واقعا دستکاری قیمت انجام شده و با آن برخورد کرده ایم. در بسیاری مواقع هم معاملات روزانه بعضی نمادها تایید نشده است. البته سهامداران عمده در چارچوب مقررات خرده فروشی، امکان عرضه سهم را دارند و لزوما هر عرضه ای در مثبت های بازار، تخلف و دستکاری قیمت نیست. ضمن اینکه به سهامداران توصیه می شود با بررسی دقیق و بدون توجه به شایعات بازار اقدام به سرمایه گذاری کنند. اگر قیمت سهمی رشد کرده و سهامداری اقدام به عرضه در قیمت بالا کرده، حتما دستکاری قیمت صورت نگرفته و سهامداران باید قبل از هر معامله، بررسی کامل داشته باشند. متاسفانه بحث سیگنال دهی و سیگنال فروشی در کانال های تلگرامی، مساله ساز شده و سهامداران باید از معاملات این چنینی و بر اساس شایعات بپرهیزند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

چوب‌حراج هفته‌گذشته به گران‌خریدن این هفته!

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

انتقاد سهامداران بدون مستند!

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عدم وجود تعهد به بازارگردانی ناشران

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بی‌اطلاعی سهامداران و سیبل ناظر بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
بی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
مگر کسی به آمار معاملات و کدهای خاص که در حال دستکاری قیمتها در زیر چتر حمایتی ناظران و مدیران بورسی هستند دسترسی دارد تا به شما گزارش کند!!
ظاهرا در اینروزها حماقت مد شده در نزد مسئولان