بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
خوب‌ها و بد‌های ۹ ماهه را بشناسید؛

لبخند پاییزی سهامداران "سفار" در "فباهنر" خشکید

از ابتدای سال جاری تا پایان نهمین ماه سال، شاخص کل بورس بار‌ها رکورد شکنی کرد بازدهی ۹۹ درصدی را ثبت کرد. در این میان، سهامداران "ومشان" خوشحال‌ترین و سرمایه گذاران "ودانا" ناراحت‌ترین بودند. در نگاه جامع‌تر، صنعت "محصولات چرمی" بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت.
کد خبر : ۲۰۳۸۸۲

لبخند پاییزی سهامداران

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بورس تهران در آذر ماه سال جاری ۱۶ درصد بر عدد شاخص خود افزود و رکورد‌های جدیدی را به ثبت رساند؛ این در حالی است که در آذر ماه سال گذشته دماسنج بازار سرمایه ۱۱ درصد کاهش یافته بود.

در مجموع، شاخص کل در ۹ ماهه منتهی به آذر سال ۹۸ حدود ۹۹ درصد رشد داشت و بازار سرمایه را به عنوان پربازده‌ترین بازار حال حاضر کشور معرفی کرد. قابل ذکر است که در مدت مشابه سال ۹۷ بازدهی بازار در سطح ۶۲ درصد قرار گرفته بود.

در آذر ماه ۹۷ درصد از نماد‌های حاضر در جریان معاملات بازار سهام با رشد قیمت همراه شدند و درصد بسیار اندکی سرخ‌پوش ماندند.

لبخند پاییزی سهامداران

در مجموع ۹ ماهه اخیر، تعداد سهم‌هایی که کام سهامداران خود را شیرین کردند بیشتر بود و ۹۸ درصد از نماد‌ها در ناحیه سبز قرار گرفتند.

لبخند پاییزی سهامداران

در این میان، آذر ماه به کام سهامداران "سفار" بسیار شیرین تمام شد و بالغ بر ۱۹۷ درصد بر ارزش سرمایه گذاری آن‌ها افزوده شد. دومین سهم پربازده "خفنر" بود که توانست رشد قیمت ۱۱۳ درصدی را به ثبت برساند. "فولای" با نمایش بازدهی ۱۰۷ درصدی در تابلوی معاملات، خود را به جمع سه شرکت برتر ماه رساند.

لبخند پاییزی سهامداران

در بازه زمانی ۹ ماهه منتهی به آذر، این سهامداران "ومشان" بودند که با کسب بازدهی ۲۶۱۵ درصدی، به استقبال زمستان رفتند. در این مدت، دو سهم "غنوش" و "سفار" به ترتیب با ثبت بازدهی ۱۴۴۳ و ۱۱۴۸ درصدی در کارنامه خود، در زمره بهترین‌های سال ۹۸ بودند.

لبخند پاییزی سهامداران

در آن سوی معاملات، سهامداران "غنیلی" متضررترین بودند و شاهد آب شدن ۱۷ درصد از سرمایه خود در یک ماهه آذر بودند. دومین سهم زیانده ماه "فباهنر" با افت قیمت ۱۰ درصدی بود و "سایر" در جایگاه سوم ایستاد.

لبخند پاییزی سهامداران

در مجموع، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه "ودانا" با افت قیمت ۶۳ درصدی، لقب زیانده‌ترین سهم را از آن خود کرد. پس از این شرکت "سنوین" در رتبه دوم قرار گرفت و ۱۹ درصد به سهامداران خود زیان وارد کرد. افت قیمت ۶ درصدی "گوهر" موجب شد تا رتبه سوم زیانده‌ترین سهم ۹ ماهه را به نام خود ثبت کند.

لبخند پاییزی سهامداران

در نگاه کلان، شاخص صنعت "استخراج سایر معادن" بیشترین رشد را در آذر ماه داشت و صنایع "فعالیت‌های هنری" و "لاستیک و پلاستیک" پشت سر این صنعت حرکت کردند.

شایان ذکر است که در آذر ماه عملکرد هیچ یک از صنایع حاضر در بازار سرمایه با زیان همراه نبوده و شاخص همه صنایع رشد داشته است.

لبخند پاییزی سهامداران

به طور کلی، در مدت سپری شده از سال ۹۸ صنایع "محصولات چرمی" و "محصولات کامپیوتری" رتبه‌های اول و دوم پربازده‌ترین صنایع سال را کسب کردند و رتبه سوم به گروه "عمده فروشی" رسید.

در بازه زمانی ۹ ماهه نیز هیچ صنعتی افت شاخص را تجربه نکرد و شاهد رشد همگانی گروه‌ها بودیم.

لبخند پاییزی سهامداران

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ثبت عملکردی ضعیف از این مس‌فروش در پاییز؛

" فباهنر" چنگی به دل نزد

خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

نمایش ارقام سنگین زیان در مانیتور‌های «مادیرا»

خوب‌ها و بد‌ها هفته را بشناسید؛

برق بازدهی در چشمان "وهور"

خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

"غنیلی" جبران کرد

ارسال نظر