بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

گام بازار برای سهم‌های NAV دار

حمایت نهاد‌های دولتی و مالی موجب می‌شود تا بازار جایگاه خود را بین مردم بیابد و بدین شکل، این توده ترغیب به سرمایه گذرای و خرید می‌شوند.
کد خبر : ۲۰۳۹۰۸

گام بازار برای سهم‌های NAV دار

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در ارزیابی خود از آخرین وضعیت بازارسرمایه به بورس نیوز گفت: تغییر قیمت سهم‌ها در معاملات روز گذشته نشان دهنده آن بود که بازار سرمایه پتانسیل خوبی را از خود نشان داده و توانسته اطمینان مردم را جذب و نقدینگی را به بازار سرازیر کند، نوساناتی که در بازار بوده به سمت مثبت بودن در حرکت است.

شرکت‌های بزرگ به سوی سرمایه‌گذاری‌های مادر که سرمایه سنگینی دارند و بیشتر شامل بازار اولی‌ها می‌شوند، حرکت می‌کند.

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: گروه‌های فعال در بازار، بیشتر سهم‌های کوچک با سرمایه کم و NAV پایینی بودند که توانستند رشد مطلوبی به ثبت برسانند و در حال حاضر به نظر می‌رسد بازی اینگونه سهم‌ها تمام شده و بازار به سمت سهم‌های NAV دار، بزرگ و نهایی که شاخص‌سازی در مقطعی روی آن‌ها صورت می‌گرفت حرکت می‌کند.

وی با اشاره به حرکت شرکت‌های بزرگ به سوی سرمایه‌گذاری‌های مادر که سرمایه سنگینی دارند و بیشتر شامل بازار اولی‌ها می‌شوند گفت: این شرکت‌ها می‌توانند لیدر خوبی باشند برای بازار و سهام‌دارها، مردم احساس امنیت بهتری در آن سهم‌ها می‌کنند مانند گروه فلزات، معدنی‌ها و برخی خودرویی‌ها.

سهامداران باید متوجه باشند که اگر از لحاظ قیمتی P/E‌های بالایی پیدا کردند، بدون تحقیق سهمی را خریداری نکنند، بازار سرمایه رشد خود را داشته و سهامداران نباید چشم بسته وارد هر سهمی شوند.

مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در ادامه به پارامتر‌های مختلفی که روی بازارسرمایه اثرگذار هست اشاره و عنوان کرد: عوامل مختلفی می‌تواند اثرگذار باشد مانند ریسک سیاسی بازار، زمانی که امنیت باشد مردم به راحتی می‌توانند خرید و فروش کنند، حمایت نهاد‌های دولتی و مالی موجب می‌شود تا بازار جایگاه خود را بین مردم بیابد و به این شکل مردم ترغیب به سرمایه‌گذاری و خرید می‌شوند.

جزایری در خصوص تاثیر پارامتر‌های مختلف بر بورس و اینکه پیش از این دلار به عنوان یک متغیر، تاثیر خود را گذاشته عنوان کرد: هم اینک بازار هست که می‌تواند با گزارش ۳ ماهه سوم، کار خود را به خوبی انجام دهد و ریسک‌های بازار را بپوشاند. شرایط بدی برای بازار متصور نیستیم، اما از یک سو سهامداران باید متوجه باشند که اگر از لحاظ قیمتی P/E‌های بالایی پیدا کردند، بدون تحقیق سهمی را خریداری نکنند، بازار سرمایه رشد خود را داشته و سهامداران نباید چشم بسته وارد هر سهمی شوند.

وی در ادامه بیان کرد: بازار با ۸ ماه پیش فرق کرده و در آن مقطع زمانی سهمی که خریداری می‌شد، با مقداری صبر بالا می‌رفت، اما حالا خیلی از سهم‌ها روند صعودی خود را طی کرده اند و شاخص ساز هستند، سهامداران باید روی سهم‌های بزرگ سرمایه گذاری کنند که ارزش دارایی بالایی دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص میزان رشد شاخص اظهار کرد: شاخص در مقاطع زمانی مختلف افت‌هایی را دارد و به صورت ناگهانی و یکباره نمی‌تواند روند صعودی داشته باشد، شاخص ممکن هست در یک روز ۱۰ هزار واحد افزایش داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در انتها نباید فراموش کرد، زمانی‌که شاخص نزدیک ۴۰۰ هزار واحد که می‌شود بازار دچار ترس می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

سهم‌هایی با رشد کمتر و قیمت مناسب‌تر

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

فروش عجولانه و محاسبات ناشیانه

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اختلال سامانه، دلیل فشار عرضه امروز

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
مدیران ارشد بورس و فرابورس با استفاده از کدهای خانواده شان بشدت در حال جمع آوری سهام فرابورس و بورس کالا هستند و به همین جهت در چند روز گذشته بشدت هرگونه افزایش قیمت را سرکوب میکنند. ما سهامداران خواستار پیگیری دستکاری قیمت در نمادهای فرابورس و بورس کالا هستیم
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
بورس نیوز طبق معمول شریک دزد و رفیق قافله....در نماد کالا و فرابورس در نیم ساعت پایانی تعمدا سهم را صف فروش کردن و دو میلیون سهم در منفی کامل به جیب زدن. تف بر هر چی مدیر و مسئول دزد
آرش مددی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
هر شرکت در پیتی ساختمانی مثل ساختمان جدید بورس در سعادت اباد افتتاح میکرد نمادشو فورا میبستن و با چند صد درصد بالاتر باز میکردن ولی مفتخورا چون همه چیز دست خودشونه حتی سهام شرکت بورسو که مالک ان ساختمان است را از روز افتتاح ساختمونش منفی کردن.فساد در مدیریت حاکم بر سازمان بورس دیگه به اوج خودش رسیده و هر چه سریعتر باید تیم مدیریتی فعلی برکنار و محاکمه شود.