بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

شاخص ۴۲۰ هزار واحدی تا پایان سال

سهام شرکت‌هایی را که اجرای برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در آنها قطعی بوده مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است.
کد خبر : ۲۰۴۰۰۴

به گزارش بورس‌نیوز امروز شاخص کل از کانال ۳۶۲هزار واحدی فراتر رفت و با قدرت از سکوی مقام اولی خود در بین بازارهای سرمایه‌گذاری دفاع کرد.

بورس تهران امسال بازدهی خیره‌کننده‌ای برای سهامداران به ارمغان داشته و همین موضوع هم خیل کثیری از سرمایه‌گذاران جدید را به این بازار کشانده است.

اینکه «رشد بازار سرمایه تا کجا ادامه دارد و سرمایه‌گذاری در چه سهم‌هایی، مناسب‌تر است» مهم‌ترین سوال سهامداران از کارشناسان بازار سرمایه است.

حمید علیخانی مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار بیان کرد: به لحاظ تکنیکالی، شاخص بورس در ۲۵سال اخیر در یک موج زیگزاگی حرکت کرده و در موج صعودی فعلی باید حداقل تا محدوده ۳۷۴هزار واحدی صعود کند و اگر اصلاحی در کار باشد، احتمال افت شاخص تا محدوده ۳۴۲هزار واحدی وجود دارد اما؛ با در نظر گرفتن شرایط فعلی، تا پایان سال شاخص کل پتانسیل لمس کانال ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار واحدی را خواهد داشت.

وی افزود: مولفه های بسیاری بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می دهند و یکی از مهمترین این مولفه ها، وضعیت بازارهای موازی همچون بازار مسکن، بازار ارز و طلا و بازار پول (سپرده گذاری در بانک) است. به نظر می رسد بازار سرمایه هنوز تاثیر اختلاف قیمت دلار ۴ تا ۱۲ هزار تومانی را در قیمت سهم ها کاملا نشان نداده و جای رشد دارد.

علیخانی سهم شرکت هایی را که اجرای برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در آنها قطعی است، مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری ارزیابی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامداران گفت: به هر حال هر سرمایه گذاری که در این نقطه از بازار قصد ورود داشته باشد، باید ریسک سرمایه گذاری را هم بپذیرد. اما نمی توان به سهامداران تجویز کرد اقدام به خرید یا فروش سهمی کنند. یکی از جذابیت های بازار سرمایه، وجود تحلیل های متفاوت در بازار است و همین موضوع باعث می شود هر روز، تعدادی از سرمایه گذاران اقدام به فروش سهم خود کنند و عده ای دیگر هم در جایگاه خریدار قرار بگیرند.

وی افزود: نکته اینجا است که بازار سرمایه در ۹ ماه اخیر رشد مناسبی داشته و چه بسا اگر بعضی سهامداران در این مدت به جای نوسان گیری کوتاه مدت، اقدام به سرمایه گذاری میان مدت روی گروهی از سهم ها کرده بودند، هم بازدهی بالاتری کسب می کردند و هم استرس کمتری متحمل می شدند.

علیخانی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری به دور از هیجان و با استراتژی میان مدت، روش مناسب‌تری است؛ ولی در نهایت سرمایه‌گذاران هستند که باید تصمیم بگیرند با چه تحلیلی و در چه سهم‌هایی سرمایه‌گذاری کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

فلزات اساسی، پرچمدار بورس

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

سهم‌هایی با رشد کمتر و قیمت مناسب‌تر

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

فروش عجولانه و محاسبات ناشیانه

ارسال نظر