بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در گفتگو با بورس نیوز:

"تامین مالی عام" راهی برای رشد شرکت‌ها

نقش و اهمیت حوزه‌های پولی و مالی در ایفای نقش تجهیز منابع مالی و هدایت و مدیریت آن به سمت بخش‌های مولد از اهمیت مضاعفی برخوردار است. تأمین منابع مالی در کشور به صورت سنتی و در شبکه بانک‌های تجاری و تخصصی انجام می‌شود.
کد خبر : ۲۰۴۱۰۴
 
شرکت‌ها برای رشد
 
 به گزارش بورس نیوز، برخی کارشناسان روش‌های تامین مالی در بازار سرمایه را مبتنی بر «سرمایه» و «بدهی» عنوان کرده و معتقدند تامین مالی مبتنی بر سرمایه از طریق سهام، صندوق‌های پروژه و صندوق‌های جسورانه صورت می‌گیرد، این در حالی است که در تامین مالی مبتنی بر بدهی می‌توان از طریق اوراق مشارکت، مرابحه، استصناع، اوراق رهنی و منفعت اقدام به تجهیز منابع مالی کرد.

مواردی همچون داشتن صورت‌های مالی شفاف، مشخص بودن محل مصرف، تامین ضمانت و توانایی مالی در تامین نرخ سود مورد انتظار سرمایه‌گذاران مهم‌ترین شرایط لازم برای انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه به شمار می‌روند.
 
 
شرکت‌ها برای رشد

حسن قالیباف اصل، مدیرعامل سابق شرکت بورس اوراق بهادار تهران درخصوص راهکار‌های تامین مالی بازار سرمایه به بورس نیوز گفت:بازار سرمایه محدود یه یک نوع تامین مالی نیست.

وی ادامه داد: تنوعی در ابزار تامین مالی وجود دارد. ولی نکته اینجاست که بازار سرمایه، در جهت تامین مالی بزرگ فضایی مناسب خواهد بود. 

قالیباف اضافه کرد: در ادبیات تامین مالی آمده، شرکت‌هایی که قصد بزرگ شدن و رشد داشته باشند قاعدتا باید به سراغ بازار سرمایه آمده و "تامین مالی عام" انجام دهند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروشنده‌ها قوی‌تر از خریداران؛

شرکت‌های سرمایه‌گذار در بهمن ماه چه کردند

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

"تامین‌مالی" تیر آرش بر مرزهای "بورس"

مسئول اداره نظارت بار انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی در گفتگو با بورس نیوز:

تسلط" بورس" بر " اوراق بدهی"

قالیباف اصل در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مصائب دولت و "بازار بدهی"

ارسال نظر