بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
بوی بهبود از اوضاع "تجارت" می‌شنویم؛

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای "وتجارت" بر مدار مثبت

در حالی که آبان ماه تراز درآمدی "بانک تجارت" برابر بود، آذر ماه شرایط به نفع این بانک چرخید.
کد خبر : ۲۰۴۳۴۵

چرخش «وتجارت» بر مدار مثبت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، تراز درآمدی "بانک تجارت" در سال جاری نسبت به گذشته به مراتب بهبود یافته و تنها در دو ماه از سال مبلغ سود سپرده‌های سرمایه گذاری بیش از سود تسهیلات اعطایی بود.

در حالی که در آبان ماه این دو سرفصل مهم در صنعت بانکداری شرایط برابری داشتند و در یک سطح قرار گرفته بودند اما؛ در آذر ماه وزنه مثبت‌ها بیشتر بود و یک هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان سود تسهیلات اعطایی شناسایی کرد. در مقابل، یک هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان سود سپرده‌های سرمایه گذاری پرداخت کرد و باز هم تراز مثبت در این بانک به نمایش درآمد و نشان داد همچنان در مسیر مثبت حرکت می‌کند.

چرخش «وتجارت» بر مدار مثبت

در مجموع، سود تسهیلات اعطایی "وتجارت" طی دوره ۹ ماهه منتهی به آذر سال ۹۸ بیش از ۱۳ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان بود که از مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۲۶ درصد بیشتر است و نشان از بهبود اوضاع وام‌دهی دارد.

از طرفی، مبلغ سود سپرده‌های سرمایه گذاری به این میزان رشد نکرده و فقط شاهد افزایش ۱۷ درصدی آن هستیم. بنابراین، تراز درآمد "وتجارت" در ۹ ماهه سال جاری بهتر از مدت مشابه سال قبل بود که این امر می‌تواند ناشی از جذب منابع ارزان قیمت باشد.

مشارکت مدنی بیشترین سهم (۱۷ درصد) را از سبد تسهیلات این بانک دارد و پس از آن، فروش اقساطی ارقام بالایی به خود اختصاص دارده است. در سمت سپرده ها، سپرده‌های بلندمدت یک ساله ۶۸ درصد از کل رقم سپرده‌ها را جذب خود کرده است.

در مجموع، تراز درآمد "وتجارت" طی ۹ ماهه گذشته از سال ۹۸ برابر با مثبت ۶۵۴ میلیارد تومان بود و از عملکرد دوره مشابه سال ۹۷ بسیار بهتر بود و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داشت؛ چرا که در ۹ ماهه سال ۹۷ این بانک با تراز منفی ۶۴ میلیارد تومان مواجه بود.

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای

با توجه به مسیر صعودی درآمد‌های بانک و همچنین بهبود تراز درآمدی، به نظر می‌رسد گزارش مطلوبی از عملکرد مالی دوره ۹ ماهه سال جاری ارائه شود و این گزارش می‌تواند فضای و جوی مثبت را به تابلوی معاملات "وتجارت" تزریق کند و شاهد بهبود بیش از پیش اوضاع سهام این بانک باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در راستای ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اجرایی می‌شود؛

"وتجارت" و مثلثی برای عرضه

آمارهای این بانک در آبان ماه بررسی شد؛

بهبود تراز "وتجارت" از لحاظ کسب سود تسهیلات

رئیس اداره حسابداری بانک تجارت در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

رشد ۱۵۵ درصدی درآمدهای عملیاتی

ارسال نظر