بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

رشد بازار سرمایه حباب نیست!

بازار سرمایه با رشد تقریبا ۱۰۰ درصدی در سال جاری، عقب ماندگی از سایر بازارها را جبران کرده است.
کد خبر : ۲۰۴۳۵۳

به گزارش بورس نیوز، رشد خیره کننده بازار سرمایه در سال جاری، سرمایه گذاران بسیاری را به این بازار کشانده است. سرمایه گذارانی که این روزها انتظار شاخص ۴۰۰ هزار واحدی دارند و به سبز خوشرنگ این بازار، به شدت خو گرفته اند.

عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص دلایل رشد بازار سرمایه بیان کرد: رشد بازار سرمایه را باید در یک بازه زمانی بلندمدت بررسی کرد. سال گذشته، بازارهای ارز و طلا و مسکن رشد زیادی داشتند و بازار سرمایه متناسب با رشد بازارهای موازی، رشد نکرده بود. بنابراین بازار سرمایه با رشد تقریبا ۱۰۰ درصدی در سال جاری، عقب ماندگی از سایر بازارها را جبران کرده است. ضمن اینکه بازار ارز و مسکن در بعضی ماه ها بازدهی منفی به همراه داشته و عدم جذابیت سرمایه گذاری در بازار ارز و مسکن و سپرده بانکی، موجب ورود نقدینگی به بازار سرمایه و پویایی این بازار شده است.

وی افزود: اگرچه بعضی سهم ها رشد قیمت زیادی داشته؛ اما معتقدم بازار سرمایه حباب ندارد و اکثر سهم ها در قیمت های فعلی ارزنده هستند.

آرگون چالش اصلی بازار سرمایه را ضعف تحلیل دانست و اظهار کرد: بعضی سهامداران بدون توجه به تحلیل وضعیت شرکت ها اقدام به معامله می کنند. بهتر است سهامداران با بررسی دقیق و کارشناسانه سهم ها اقدام به خرید و فروش کنند تا دچار مشکل نشوند.

و اضافه کرد: شرکت های فولادی و معدنی به دلیل افزایش قیمت های جهانی پتانسیل تحقق سودهای بالاتر را دارند.

آرگون در رابطه با پیش بینی نرخ ارز گفت: نرخ ارز پارامتری اثرگذار بر بخش های مختلف اقتصادی بوده و بستگی به شرایط تحریم ها و وضعیت فروش نفت و صادرات غیر نفتی دارد. عدم پذیرش FATF و اجرای گام پنجم در راستای سیاست های برجامی هم بر بازار اثر منفی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تحلیل یا جو عمومی!

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

انتقاد سهامداران بدون مستند!

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بی‌اطلاعی سهامداران و سیبل ناظر بازار

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

باد نقدینگی در روزهای زمستان

ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
درود فراوان چه عجبه یکی گفت حباب نداره والا بخدا ما خودمون نمایشگاه ماشین داریم بخدا قسم ما سانتافرو خریدم 510 همون روز 580 دادیم رفته خدا وکیلی این حباب نیست ارزش زاتی این خودرو چقدر هست که این طوری قیمت بخوره استهلاک نداره این خودرو ها؛ یا صنعت خودرو سازی خودمون خداوکیلی خودرو بدون کیفت که برای شرکت مثلا پارس تیو 5 که به بهای تمام شده خیلی پایین تکمیل میشه و در بازار 130 میلیون معامله میشه این حباب نداره کسی کارشناسی نمیکنه؛ ولی بازار بورس که یک شرکت از ماده اولیه به نرخ روز خریداری میکنه هزینه مالی دارد مالیات را پرداخت میکند استحلاک از درآمد کم میکند این حباب داره؛ پس در اینجا میشه یک نتیجه گرفت به دلیل وجود جامعه آماری در بورس همه میشن تحلیل گر اونهم نه در سطح تکنیکال بلکه دست روی سنگین ترین قسمت وبا اعتبارترین تحلیل یعنی تحلیل بنیادین در سطح کلان بدون مفروز مشخص؛ خواهشان در مورد حباب موجود در خودرو و نوع استهلاک و همچنن عدم ارزندگی خودرا ها هم صحبت کنین یا مثلا مسکن که تماما از نرخ مواد معدنی داخلی تکمیل میشود ولی هیچکس سخن از این دو بازار فرا حبابی بی ارزش نمیگوید