بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

مثلث سهم‌های پیشرو بورسی

تلاش سرمایه‌گذاران و میزان فعالیت آن‌ها موجب جذب افراد شده و اگر فعالیت و پشتیبانی سرمایه‌گذاران از سهام وجود نداشت، بازارسرمایه نیز همانند بازار‌های موازی دچار رکود می‌شد.
کد خبر : ۲۰۴۵۳۱

تیتر: صدر نشین های امروز سهم‌های کوچکند / رشد شاخص تا پایان هفته مثبت ارزیابی می‌شود.

علی یوسفیان تحلیلگر و مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌نگر در خصوص وضعیت بازار روز به بورس‌نیوز اظهار کرد: با توجه به روند کلی بازار در طول هفته، وضعیت متفاوت و نوسان‌های مختلفی از رفتارهای بازار را شاهد هستیم اما؛ معمولا در اواسط هفته وضعیت بازار رو به بهبود گام برمی‌دارد که این مورد، شرایط سرمایه‌گذاری را بهبود می‌بخشد و با توجه به نظم‌های هفتگی، اواسط هفته روند بازار به ثبات می‌رسد.

وی در ادامه به لیدر بودن سهم‌ها ومعیار سنجش بازار بر اساس رشد و حجم معامله اشاره و عنوان کرد: اگر بر اساس رشد، سهم لیدری را تعریف کنیم سهم‌های کوچک صدرنشین بوده و رشد صعودی داشته‌اند و اگر بر اساس حجم معامله بازار ارزیابی شود بانک‌ها، خودرویی‌ها و پتروشیمی‌ها، روال سنجش بازار بر اساس حجم و سهم پیشرو سهم پرمعامله‌ای هست که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه درخصوص تاثیر پارامتر‌های مختلف بر بازار گفت: نمی‌توان تاثیرگذاری دلار را بر بازار‌ها نادیده گرفت و بازار سرمایه نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بازار دلار تعیین کننده بوده اماغ اصل بازار بر عرضه و تقاضا بنا شده و تلاش سرمایه‌گذاران و میزان فعالیت آن‌ها موجب جذب افراد شده و اگر فعالیت و پشتیبانی سرمایه‌گذاران از سهام وجود نداشت، بازارسرمایه نیز همانند بازار‌های موازی دچار رکود می‌شد، عقلانیتی که در بازار سرمایه وجود دارد کشش ایجاد می‌کند.

یوسفیان در رابطه با اولویت تمرکز سهامداران روی چه سهم‌هایی باشد گفت: اولویت اول باید روی عرضه و تقاضای بازار باشد و تنها روی سود و ترازنامه خوب نمی‌توان تکیه داشت.

وی در پایان با اشاره بر رشد شاخص بیان کرد: شاخص خوب پیش می‌رود و این روند ادامه دار هست، رشد شاخص تا پایان هفته مثبت ارزیابی می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سهم‌هایی که ارزش نگهداری دارند!

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

معجونی سودآور

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"تورمی" از جنس" کسری بودجه"

ارسال نظر