بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
افت فوق سنگین شاخص کل در معاملات امروز قابل پیش بینی بود اما؛ نه به اندازه ۱۶ هزار واحد. با این اوصاف حمایت صندوق توسعه بازار و حقوقی‌ها می‌تواند در ساعات پایانی معاملات، بسیاری از فروشندگان را پشیمان کند.
کد خبر : ۲۰۵۰۳۴

حمایت تمام قد حقوقی‌ها از بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه در سوگ از شهادت سردار دل‌ها تن‌پوش سرخ بر تن کرد و واکنش بسیار شدیدی را به این حادثه از خود بروز داد.

در همان ابتدای کار شاخص کل بیش از ۱۶ هزار واحد افت و به شدت به کانال ۳۶۷ هزار واحد سقوط کرد. هر چند که اهالی سازمان بورس قول حمایت دو صندوق بزرگ از ساعت ۱۱ در بسیار از نماد‌های بازار را دادند.

امروز ریزش سنگین بازار همه را شوکه کرده است اما؛ این اصلاح سنگین یک نکته بسیار مثبت دارد. صعود شاخص از ۳۰۰ تا ۳۸۴ هزار واحد یک نفس و بدون اصلاح رخ داد. این اصلاح سنگین سبب شد تا RSI شاخص کل بورس تهران که به بالای ۹۳ صعود کرده بود، با اصلاح ۱۵ هزار واحدی به ۶۸ سقوط کند و این مساله برای کسب انرژی شاخص برای ادامه صعود ضرورت داشت.

حمایت تمام قد حقوقی‌ها از بازار سرمایه

در معاملات امروز بازار سهام، حقوقی‌ها حمایت سنگینی از سهم‌های شاخص ساز داشتند و «وتجارت» را با نگاهی دیگر خریداری کردند؛ این افراد «فولاد» را در صدر لیست خرید قرار داده و در این بین، «وبصادر» نیز به این دورهمی اضافه شد.

حمایت تمام قد حقوقی‌ها از بازار سرمایه

از طرف دیگر، حقوقی‌ها در معاملات امروز دست از فروش کشیدند و تلاش کردند تنها حامی بازار باشند. از همین رو، تنها دو سهم «وآیند» و «همراه» با فروش حقوقی‌ها مواجه شد و در باقی نماد‌ها بیش از آن که فروشنده باشند، در نقش خریدار ظاهر شدند.

حمایت تمام قد حقوقی‌ها از بازار سرمایه

پرعرضه‌ترین نماد امروز بازار سرمایه به ترتیب مربوط به نماد‌های «وتجارت»، «وبصادر» و «خساپا» است.

حمایت تمام قد حقوقی‌ها از بازار سرمایه

همچنین باید اشاره داشت که تقاضای مطلوبی در معاملات «وشهر» مشاهده می‌شود و این سهم در چنین روزی هم با صف خرید کار خود را دنبال می‌کند و همانند هفته‌های اخیر قصد کوتاه آمدن ندارد. پس از این سهم، «قجام» و «وآیند» جای گرفته‌اند.

حمایت تمام قد حقوقی‌ها از بازار سرمایه

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
ظاهرا قرار بود از ساعت 11 از خودرو سازها و ... حمایت بشه ولی همچنان صفوف سنگین پا بر جا مانده.....خدا پدر پینوکیو را بیاموزرد که دروغ به این تابلویی نمیگفت لااقل...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
سلام. با این روند نامتعادل خاورمیانه و شوک وارده بعید است فعلا رشدی در کار باشد
ن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
دستشون درد نکنه واقعا که خیلی خوب حمایت کردن ازمون. داریم زیر بار این حمایتشون له میشیم. پولمون رو برده بودیم باهاش دلالی میکردیم حداقل برای خودمون خوب بود. نباید به فکر مملکت بود باید هر کی به فکر خودش باشه وگرنه له میشه تو این مملکت.