بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
گزارش روزانه بازار سرمایه؛

سقوط آزاد بورس تهران

در بازار امروز شاخص کل متاثر از افت و ریزش قیمتها در نمادهایی چون «فولاد»، «فارس»، «فملی»، «کگل»، «رمپنا»، «شبندر» و «تاپیکو» با افت بیش از 16765 واحدی روبرو شد.
کد خبر : ۲۰۵۰۸۶

سقوط آزاد بورس تهران

به گزارش بورس نیوز، در حالیکه هفته پیش و قبل از واقعه اخیر (شهادت سردار قاسم سلیمانی)، اکثر فعالان بازار انتظار داشتند رونق بورس تهران ادامه‌دار باشد و مشارکت‌کنندگان بازار به بازدهی خوبی دست یابند، ولی با ترور ناگهانی سردار رشید اسلام و همراهانش در بغداد، شاهد برگشت بازار و وارونه شدن قیمت‌ها و شاخص‌ها در بستر معاملات بورس تهران بودیم.

به احتمال قوی و با حمایت‌های خوب و ارزنده مسئولان بورس و همچنین حقوقی‌های خوشنام بازار، قریب به اتفاق صف‌های فروش برچیده شد و بار دیگر (تا حدود زیادی) اعتماد و اطمینان نسبی به فضای معاملات بازگشت.

این حمایت قدرتمند و ارزشمند مسئولان نظام و مدیران سازمان بورس از بازار سهام را به فال نیک می‌گیریم و بر نیک اندیشی و حضور فعال و حداکثری آنان، درود می‌فرستیم.

بدین ترتیب، انتظار می‌رود در بازار فردا نیز شاهد حضور پر قدرت و حداکثری بازارسازان و متولیان بازار باشیم تا امریکا و اذناب وی بدانند که ارکان بازار سرمایه و بورس تهران، از این تحرکات فرو نخواهد ریخت و اقتصاد ایران متلاشی نخواهد گشت. کارشناسان بازار سرمایه نیز به عموم مردم و سهامداران توصیه کرده اند از رفتار‌های شتابزده پرهیز کنند و عاقلانه معاملات را پیگیری کنند.

اوضاع نابسامان بازار امروز
در بازار امروز شاخص کل متاثر از افت و ریزش قیمت‌ها در نمادهایی، چون «فولاد»، «فارس»، «فملی»، «کگل»، «رمپنا»، «شبندر» و «تاپیکو» با افت بیش از ۱۶۷۶۵ واحدی روبرو شد. التهاب در وضعیت منطقه، مجددا واکنش شدید بازار را در پی داشت و شاخص کل بخش عمده رشد هفته گذشته را امروز از دست داد تا رکوردی جدید در تغییرات بازار ثبت شود.

کارنامه امروز بازار
شاخص کل ۳۶۷,۳۳۳ واحد / میزان تغییر ۱۶۷۶۵ واحد منفی / ارزش بازار ۱۳,۳۸۹,۶۲۳ میلیارد ریال/ ارزش معاملات ۳۰,۴۱۵ میلیارد ریال/ حجم معاملات ۶.۹۲۴ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص
فولاد ۱۰۳۳ واحد منفی/ فارس ۷۴۵ واحد منفی/ فملی ۷۴۲ واحد منفی/ کگل ۵۰۲ واحد منفی/ رمپنا ۴۵۰ واحد منفی/ شبندر ۴۴۸ واحد منفی/ تاپیکو ۴۴۲ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات
وتجارت ۱.۷۲ میلیارد سهم/ وبصادر ۱.۰۳ میلیارد سهم/ فولاد ۴۱۹.۹ میلیون سهم/ وبملت ۳۷۰.۹ میلیون سهمتاپیکو ۲۴۹.۹ میلیون سهم


پیش بینی بازار یکشنبه ۱۵ دی ۹۸

در پی ترور ناجوانمردانه سردار قاسمی به دست امریکایی ها، بازار‌های مالی ایران دچار تنش سنگین و جدی نشد و شاهد استقرار کامل آرامش در بازار طلا و ارز و مسکن (بجز بورس تهران) بودیم.

بطوریکه قیمت دلار قبل از ترور وی در حدود ۱۳۵۰۰ تومان بود و ظهر امروز نیز در همین محدوده انجام شد. بازار طلا نیز تغییر خاصی نکرده و قیمت‌ها افزایش محسوسی نداشته اند و، اما در بازار مسکن، در حالیکه تا هفته قبل، فروشنده‌ها تمایلی به فروش واحد‌های خویش نداشته و سعی در افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی بهای املاک در اختیار خود بودند، امروز جملگی فروشنده شدند و قیمت‌ها به سطوح یک ماه قبل، باز گشته است.

و، اما در بازار بورس، غوغایی برپا بود. چرا که قیمت‌ها و شاخص‌ها با شیب تندی با ریزش و افت سنگین مواجه شده و شاخص کل افت سنگین ۱۶.۷۶۵ واحدی را تجربه کرد.

ولی بازار امروز، هر چند شروع تلخ و ناگواری داشت، ولی پایان تلخی نداشت چرا که قریب به اتفاق و بسیاری از سهام فروش در صف (بالاخص در نماد‌های بزرگ بازار) را خریدند و جمع آوری کردند و از دامنه نگرانی‌ها و وحشت بازار، بمراتب کاسته شد و جو عدم اعتماد و ترس، جای خود را به اعتماد و اطمینان داد؛ لذا انتظار نمی‌رود ریزش سنگین بازار امروز، در روز‌های آتی نیز (با همین شدت و حدت) ادامه داشته باشد.

جا دارد به واکنش و حضور قدرتمند حقوفی‌ها و حامیان بازار نیز تبریک گفت که با اتخاذ یک سیاست حمایتی بجا و شایسته، وارد کار شده و صف‌های فروش بسیاری را جمع کردند.

حافظ عزیزی نقش
مدیر سرمایه گذاری و گروه تحلیل بازار

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

مثلث حمایت از بازار سرمایه

نیم‌نگاهی به تابلو؛

ادامه حمایت‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ورشکسته در سهام گروه سایپایی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
خاک بر سر حقوقیای بی غیرت و وطن فروش خودرویی بخصوص حقوقیای بی بوته گروه نحس سایپا که نه تنها حمایتی از جمع کردن صفوف فروش نکردند بلکه خودشان هم به مقدار صفهای فروش اضافه کردند .طی 4 سال گذشته این حقوقیای نامرد تا توانسته اند دهها بار از سهامداران خرد نوسان گرفته اند و همچنان سهامدران ورودی سال 94 به این گروه را در ضرر نگه داشته اند.چقدر حقوقیهای پست و طمعکار و نامردی هستن اینها که جز پول کثیف به هیچ چیز دیگری اعتقاد ندارند.ولی نمیدانند یکروزی از همین روزها چوب بیصدای خدا بر سرشان فرود خواهد امد.
ناشناس
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کاملا درسته. با اینکه تمام صفهای فروش جم شد ولی حقوقیای گروه سایپا امروز هم صفهای بالای صد ملیونی برای نمادهشون چیدن و همین امر باعث شد بقیه نمادها که متعادل شده بودند دوباره صف فروش بشوند. بنظر میاد مدیران گروه سایپا عوامل دشمن باشند که میخواهند بازار سرمایه کشور را متلاظم کنند
فریبرزخالقی مقدم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
سلام حرکت انقلابی که حظرت آقا می فرمایند باید دربازارنیز حاکم باشد وازبرچیده شدن یک عده بی غیرت ووطن فروش که ازوضع کنونی بازار سواستفاده می کنند باید کنارگذاشته شوند فقط درسودهای کلان هستن ودرمواقع بحرانی مشگل ایجاد می کنند مگرچه اتفاقی افتاده که چنین طلاطمی افتاده اند چهار روزه دیگه مثل لاشخورها باز سروکله شون پیدا میشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
واقعن حالا که میدونن سقوط آزاده چرا یه هفته نبستند؟میخوان ما رو سکته بدهند؟دولت بی تدبیر دولت بی لیاقت حمایت حمایت