بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

مثلث حمایت از بازار سرمایه

آنچه روز شنبه در بورس تهران گذشت، فقط رفتار هیجانی نبود.
کد خبر : ۲۰۵۱۶۸

مثلث حمایت از بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، با شهادت سردار سلیمانی و شکل گیری موجی از تنش‌های کلامی و خط و نشان کشیدن‌های ایران و آمریکا، بازار سرمایه روز گذشته ریزش قابل توجهی داشت. البته بازار می‌توانست سقوط سنگین‌تری تجربه کند، اگر حمایت صندوق ها و حقوقی های بازار، نبود!

حمایت حقوقی‌ها و صندوق توسعه و صندوق تثبیت بازار و... از سهم‌ها، همان دیروز بسیاری از صف‌های فروش را جمع کرد و امروز، شرایط عادی‌تر است و حمایت حقوقی‌ها از بازار ادامه دارد و به نظر اکثر کارشناسان و تحلیلگران بازارسرمایه، با در نظر گرفتن اصلاح سنگین دیروز و حمایت حقوقی‌ها، بورس تهران احتمالا فردا یا سه شنبه به تعادل می‌رسد و در روزهای آینده مجددا روند صعودی خود را در پیش خواهد گرفت.

بهنام مرادی کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی، ضایعه دردناکی برای مردم ایران بود و شهادت ایشان را به خانواده ایشان و مردم کشورمان تسلیت می گویم. اما آنچه روز شنبه در بورس تهران گذشت، فقط رفتار هیجانی نبود.

وی افزود: این اقدام آمریکا در منطقه، اقدامی در جهت تقویت خط تروریسم و بر هم زدن امنیت منطقه بود . این منطقه به‌عنوان کریدور انرژی و یکی از کانال‌های مهم ترانزیتی و مراکز اقتصادی بزرگ دنیا بعد از این اتفاق دچار بحران بزرگی شده و آمریکا طبق عادت و رسالت همیشگی با دخالت مستقیم در اوضاع منطقه، این شرایط را بوجود آورده است. این بحران، جدی بوده و نمی‌توان واکنش سهامداران را فقط ناشی از هیجان دانست. اما امیدواریم با تدبیر مقام معظم رهبری و دولتمردان هر چه سریع‌تر به شرایط عادی بازگردد.

مرادی اضافه کرد: عملکرد صندوق‌ها در حمایت از بازار سرمایه، قابل تقدیر بوده اما؛ نقدی که به حمایت صندوق‌ها و حقوقی ها وارد است این است که بهتر بود روز شنبه در همان ابتدای معاملات، خریدهای خود را انجام دهند. این اقدام حمایتی میتوانست بهتر مدیریت شود؛ اقدامات حمایتی در چنین شرایط حساسی، نیازمند مدیریت ظریفی است. چشم سهامداران خرد و حقیقی ها هم به حقوقی ها است.

وی در پیش بینی روند آتی گفت: امیدواریم در روزهای آینده نحوه مدیریت بهبود یافته ضمن اینکه دولت باید در نظر داشته باشد که بازار سرمایه، آینه تمام نمای اقتصاد کشور است. اگر بخواهیم اقتدار و ایستادگی کشور را در تمامی ابعاد به رخ دشمن بکشیم، باید این بازار مدیریت شود.

مرادی افزود: نحوه این حمایت باید بسیار مدیریت شده باشد و برای تحقق این منظور هم دولت باید از این بازار حمایت کند و هم نقدینگی کافی برای حمایت از این بازار، تزریق شود.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: به سهامداران هم توصیه می شود شرایط را درک کنند و باور داشته باشند اتفاق تلخی که رخ داده، برای همه مردم ایران و حتی منطقه، یک بحران بوده است. قطعا با اندکی صبر و بردباری، از این بحران هم عبور خواهیم کرد. در این شرایط، هر چه رفتار ما هوشمندانه تر باشد، رسیدن به شرایط عادی و پشت سر گذاشتن بحران هم راحت تر خواهد بود. مدیران ارشد اقتصادی کشور، مسوولان بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار کشور نیز بهتر است ارتباط کلامی خود را با مردم بیشتر کنند و از قدرت رسانه ها برای آرام کردن مردم بهره ببرند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

"بورس" در دام افزایش عرضه‌ها اسیر نیست

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"بورس" موج سوم فروش‌ها را رد می‌کند

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

روند نزولی پیکان شاخص‌های جهانی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
تحلیلگر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
اقا همش که مردم نیستن میفروشن برخی حقوقیای از خدا بیخبر مثل حقوقی وساپا ورنا بیشتر از مردم عادی فروشنده هستن و بازارو خراب میکنن مخصوصا در وساپا اصلا انگار توطئه هست. بابا وقتی همه میخوان از بازار حمایت بشه و اوضاع ارام چرا پس حقوقیهای وساپا صف فروش چن صد ملیونی درست میکنن و جالبه که در قسمت فروش حقوقی هم امارشو نشون میده که حقوقی فروشنده بوده و نه خریدار.. کلا برخی از حقوقیای وساپا ضد ملت و کشورند و همیشه در حال خالی کردن جیب مردم حتی در روزهای حساس مثل امروز و هیچوقت هم به سهامدار خرد سود نمیرسونن مثل چند سال گذشته مثلا الان قیمت سهمش نصف قیمت 4 سال قبلشه با اینکه همه کالاها و سهام چند برابر قیمت شدن ولی حقوقیای بی وجدان وساپا نه تنها نزاشتن رشد کنه بلکه قیمتشو نسبت به 4 سال قبل نصف کردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
خداوکیلی باید مدیران گروه سایپارو یکی یکی بزارن کنار دیوار و اعدام انقلابی کنن همش عمدا دارن بازارو با صف فروش درست کردنهای تقلبی به اشوب میکشن.