بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

فروشندگان عجول و گل‌به‌خودی

بهتر است سهامداران به جای رفتارهای هیجانی، نگاه بلندمدت تری به بازار سرمایه داشته باشند و از فروش سهم های خود، اجتناب کنند.
کد خبر : ۲۰۵۲۶۹

بحران های این چنینی، کم نداشته ایم

به گزارش بورس‌نیوز، با اتفاقات این چند روز، دغدغه‌هایی برای سرمایه‌گذاران در بورس تهران ایجاد شده است.

لطفعلی بخشی اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص روند فعلی و وضعیت بازارسرمایه در روزهای آینده بیان کرد: ما در منطقه پرخطری قرار داریم که ترور و شهادت سردار سلیمانی، اتفاقی بود که مستقیما به ما ارتباط داشت و مساله بزرگی ایجاد کرد. بنابراین باید پیامدهای بعدی این اتفاق را هم در نظر داشت.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که «سرمایه» ترسو است و به سمت بازاری حرکت می‌کند که با کمترین ریسک مواجه شود که البته طبیعی است سرمایه‌گذاران بازار سرمایه، تصور کرده‌اند احتمالا اتفاقاتی در راه بوده که موجب کاهش ارزش سهم‌ها خواهد شد و به همین دلیل برای فروش هجوم آورده‌اند و این رفتار هم در کشور ما، چندان عجیب نیست!

بخشی افزود: فراموش نکنید که کشور ما، بحران‌های این چنینی زیادی را پشت سرگذاشته و بازارسرمایه نیز روندی در پیش گرفته که قیمت سهم‌ها به سمت واقعی‌تر شدن می‌رود؛ از سوی دیگر، باید بازدهی بازارهای ارز و طلا و ... را هم بررسی کرد؛ در شرایط فعلی چشم‌انداز بازارهای موازی، بهتر از بازار سرمایه نیست و با وجود تمامی مشکلات و چالش‌ها و بحران‌ها، کماکان بازار سرمایه چشم‌انداز مثبت‌تری نسبت به سایر بازارها دارد.

بخشی تصریح کرد: فعالان بازارسرمایه باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشند و از رفتارهای هیجانی دوری کنند. اکثر کارشناسان بازار سرمایه در این روزها توصیه به پرهیز از رفتارهای هیجانی داشته‌اند. فروشندگان عجول هم با فروش هیجانی و سوق دادن قیمت ها به سمت کاهش، به خودشان ضرر می زنند و هم به بازار سرمایه صدمه وارد می کنند. سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری، احتمالا جایی بجز بازار سرمایه نخواهند داشت. اقدامات مدیران سازمان بورس هم بسیار مناسب بود. بازدهی بازار سرمایه در سال جاری نسبت به بازارهای موازی، بسیار بالاتر بوده و حتی اگر تحت تاثیر این اتفاق، بازار سرمایه اندکی هم افت کند، جای نگرانی نیست. با این تفاسیر بهتر است سهامداران به جای رفتارهای هیجانی، نگاه بلندمدت تری به بازار سرمایه داشته باشند و از فروش سهم های خود، اجتناب کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نقد شدن سهم‌ها از سوی حقیقی‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افت شاخص بورس مقطعی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

حمایت مجلس و دولت برای رشد

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

جانب دارانه بودن حمایت حقوقی‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
کاشانی فرد اصل
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
حقوقی ها هم میان کف قیمت می شینن جم می کنن و همه فکر می کنن چون حقوقی خرید داشته پس داره حمایت می کنه
حقوقی گروه سایپا بتنهایی بازارو به نابودی کشیده و تا نمادهای دیگر مثبت میشن این حقوقی با درست کردن صفهای چند ده و چند صد ملیونی فورا بازارو به نزولی کردن وادار میکنه.توشونم نمادوساپا از بقیه بیشتر صف فروش داره و تموم شدنی هم نیست.
حقوقی دی میاد رو منفی 10 میشینه 7 میلیون خرید می کنه فرداش رو +5 می فروشه و قصه ادامه داره

البته بازار سرمایه است و باید به سود خودشون کار کنن ولی این اسمش حمایت نیست

این تو سری زدن به مردمیه که تو ثروت مند ترین کشور دنیا تو براورده کردن نیازهای اولیه خودشون موندن

یک کیلو گوشت قرمز شده ارزو غذا خوردن شده تجملات

ما فقط می تونیم حزب باد باشیم

البته خود کرده را تدبیر نیست
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
بازار سرمایه در هیچ کجای دنیا قاعده ای که ایشون بیان کردند را حتی بهش توجه هم ندارد .. و اتفاقا صرفا ریسک گریز و بسیار هوشمند هم عمل می کند
وحید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
بهترین جا همین بورسیه دیتونو بلند مدت کنید بابا بازار بر میگرده مگر چی شده بنده خداهایی که فروختن و فرار کردن از چی می ترسید من خودم ارتشی ام و از هیچ چیز نمی ترسم ما هستیم راحت تجارت کنید این جمعیت میلیونی ندید لرزه به تن هر کشوری می اندازه ما مسلمان هستیم و پیرو علی در مکتب علی ترس معنی نداره موفق باشد
تقی
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
برای کسی که در بورس هست ارزش سرمایه مثل ناموس می مونه یعنی هدف حفظ سرمایه تمام
حالا می خواهد تمام کشور و کارخونه ورشکست بشه براش مهم نیست
کسی که می خواهد دین و منافع کشور قاطی کند هیچی از بورس نمی داند