بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

صنایع بورسی که سایه جنگ را پس می‌زنند

بورس متاثر از مسایل سیاسی کشور هست و پاسخ نظامی سپاه، تاثیرش را نه تنها بر بازار سرمایه بلکه بر بازارهای جهانی می گذارد.
کد خبر : ۲۰۵۶۴۳

صنایعی که سایه جنگ را پس می‌زنند

سید جلال طباطبایی مدیرعامل کارگزاری ایساتیس پویا در خصوص پاسخ سپاه به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و تاثیر آن بر بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: بورس تحت‌الشعاع مسائل سیاسی کشور شده و این عملیات نیز نظامی بوده و تاثیرش را نه تنها بر بازار سرمایه بلکه بر بازارهای جهانی نیز خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: احتمال اینکه کشور وارد جنگ نظامی شود و سایه یک جنگ بر کشور آید، وجود دارد و البته باید نتیجه عملیات را دید اما؛ به نظر می‌رسد تبادل نظامی بیشتر شاید رخ ندهد.

این کارشناس بازارسرمایه اذعان کرد: بازارهای سرمایه‌ای برای شرایط اطمینان ایجاد شده‌اند تا افراد بتوانند سرمایه‌گذاری کنند و زمانی که این شرایط متذلل شود، افرادی که قصد خروج از این بازارها را دارند افزایش پیدا می‌کند و کسی حاضر نیست در این شرایط در بازار بماند قاعدتا  بازار نیز متضرر می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری ایساتیس پویا با اشاره به امکان تعطیلی بورس در شرایط بحرانی تصریح کرد: دستورالعمل‌هایی که شورای عالی بورس داشته و در ساختار بورس نیز تعریف شده، حفظ و صیانت از سرمایه سرمایه‌گذاران است و راهکار‌هایی که سنجیده می‌شود باید اجرایی شود؛ یکی از این راهکارها می‌تواند تعطیلی موقت یا چند روزه بازار باشد تا بورس با ثبات‌تر شده تا عادی شدن کشور طی چند روز آتی و شفاف شدن وضعیت نظامی و سیاسی، بازار می‌تواند در آرامش فعالیت خود را از سر گیرد.

طباطبایی تاکید کرد: وضعیت موجود، مجموعه بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به طور مشخص نمی‌توان گفت صنایعی می‌تواتند منتفع از این ریسک سیستماتیک شوند و این موضوع در بازار سرمایه معنی‌دار نیست اما؛ با توجه به تجربه گذشته، در میان مدت شرکت‌های داروسازی و غذایی تاثیرپذیری کمتری را از این اتفاق خواهند داشت. 

طباطبایی تصریح کرد: اگر سهامداران خرد تحت این شرایط قصد خروج از بازار را دارند و سهم های کوچکی که بازارگردان دارند و شرکت های حقوقی عمده آن سهم ها را خریده و حمایت می کنند، می توانند سهام خود را در آرامش به فروش برسانند و در مجموع تصمیم گیری برای خروج از بازار سرمایه زود هست و می توانند تصمیم قطعی خود را تا هفته آینده بگیرند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نوبر تلخ ۱۴میلیاردی از این صندوق سهامی به کام سهامداران؛

مدیریت ضعیف ایساتیس پویا کیش با بازدهی منفی ۸ درصدی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

قبای سبز بر دوش بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

"بیمه سهام" راهکاری برای کاهش ریسک بازار

مدیر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار:

آیین نامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تصویب شد

ارسال نظر