بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تحلیل یا جو عمومی!

نقدینگی و پیش بینی تورم در سال آتی، افزایش نرخ ارزها، اصلاح قیمت حامل‌های انرژی از جمله اثرگذارترین عوامل بر بازار سرمایه هست و آن را در راستای فضای مثبت تحریک می‌کند.
کد خبر : ۲۰۴۲۳۰

وجود سهم‌های باارزش موجب بالارفتن وزن شاخص شده

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در خصوص وضعیت روز بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: عوامل اثرگذار بر مولفه‌های اقتصادی بازار سرمایه تغییری نکرده اما؛ ذات بازار فراز و نشیب دارد و تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اهالی فن و صاحبنظران، گذر شاخص از ۳۵۰ هزار واحد که یک نقطه مقاوم بود به راحتی در حال عبور بوده و به مرور زمان معضل افزایش نقدینگی و عدم تناسب با بنیه اقتصادی کشور که نتیجه آن تورم و کاهش ارزش پولی را در پی دارد و نقدینگی را به سرمایه گذاری در بازار به جهت رکود بازار‌های موازی هدایت می‌کند.

وی به شرکت‌هایی که اطلاعات بنیادی قابل تحلیل، شفاف و P/E‌های مناسب‌تری دارند اشاره و افزود: پالایشگاهی‌ها، پتروشیمی، فولاد، معدن، دارو و غذا، جزو صنایع اثرگذار بر بازار سرمایه هستند و علت اصلی بالارفتن وزن شاخص وجود این سهم‌های باارزش هست، به همین جهت سطح عمومی قیمت‌ها در کل منفی اما؛ شاخص مثبت هست. در این بین، شرکت‌هایی نیز هستند که قیمت‌شان بیش از ارزش ذاتی معامله می‌شود و نمی‌توان امیدی به تداوم رشد آن‌ها داشت.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی درباره تاثیر متغیر‌های مختلف مانند سیاست‌های پولی و مالی، تعرفه‌های واردات و صادرات بر بازار سرمایه ادامه داد: در حال حاضر مسائل سیاسی و غیر اقتصادی را می‌توان چاشنی کرد اما؛ نقدینگی و پیش‌بینی تورم در سال آتی، افزایش نرخ ارزها، اصلاح قیمت حامل‌های انرژی از جمله اثرگذارترین عوامل بوده و بازار سرمایه را در راستای فضای مثبت تحریک می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: سهامداران با توجه به تنوع سهم‌ها می‌توانند با اتکا به تحلیل‌های کارشناسی نه جو عمومی بازار، اتخاذ سیاست مناسب نقدینگی هم وزن پورتفوی سهم‌های بنیادی و باارزش را با توجیه اقتصادی و کارشناسی خریداری کنند.

آقابزرگی در پایان درخصوص رشد شاخص گفت: نقطه شکست و عبور شاخص ۵۰ هزار واحد بود که به راحتی می‌توان پیش بینی کرد که بازار ۴۰۰ هزار واحد را خواهد دید، هر چند بسیاری از کارشناسان معتقدند در یک ابعاد محدودتری برخی از صنایع ممکن است وضعیت حبابی داشته باشند و در نهایت منتهی به افزایش شاخص خواهند شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ها تحقق پیدا می‌کند؛

امید سهامداران به افزایش‌سرمایه "دی"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

رشد بازار سرمایه حباب نیست!

کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد: 

رشد ادامه‌دار شاخص، قند شیرین "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

جامانده‌ها، دلیل جذابیت بازار سرمایه

ارسال نظر