بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

سفته‌بازی یا سهامداری!

منفی بودن بازار مبنی بر تصمیمات عجولانه سهامداران هست و ماهیت بازار مشکلی ندارد و طی چند روز آینده به روال عادی خود بازخواهد گشت.
کد خبر : ۲۰۵۷۰۱

بازار به مدار خود بازمی گردد

سید جلال صادقی شریف مدیرعامل کارگزاری امید سهم در خصوص روند بازار با توجه به وضعیت کنونی کشور به بورس نیوز اظهار کرد: پاسخ به ترور سردار و همراهانش موجب اقتدار بیشتر کشور خواهد شد و بر روند بازار نیز تاثیرگذار هست، زمانی که بازار پشتوانه داشته باشد و حمایت های لازم انجام شود، جو منفی بازار به سوی مثبت شدن گام برمی دارد.

وی ادامه داد: نگرانی برای سیر نزولی بازار وجود ندارد و منفی بودن آن مبنی بر تصمیمات عجولانه سهامداران بوده و ماهیت بازار مشکلی نداشته بخاطر آنکه که کشور مشکلی ندارد و حضور مردم نیز نشانگر اقتدار کافی و پرقدرت در کشور بود بنابراین سرمایه‌گذاری در کشور همیشه جوابگو خواهد بود.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه نباید در چنین مواقعی بازار را خالی کرد، افزود: اگر جنگی صورت پذیرد کل کشور، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و بورس نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ سهامداری که در صف فروش قرار می‌گیرد تا سهم ۵۰هزار تایی خود را بفروشد باید به این فکر کند که همه "دارایی"، خود آن سهم نیست، دارایی هر شخصی خانواده، اطرافیان، زندگی و سرزمینش هست و باید به آنها فکر کرد و از این سرمایه با ارزش حمایت کرد.

وی تصریح کرد: بازار ترسی ندارد و منفی شدن آن در اثر هجوم عرضه‌اولیه‌ای‌ها و سهم‌اولی‌ها و آنهایی که غیرحرفه‌ای خود را نشان دادند، ایجاد شد.

مدیرعامل کارگزاری امید سهم در رابطه با تعطیلی موقت بورس، گفت: این تصمیم باید از سوی شورای عالی بورس اتخاذ شود و تصمیم خوبی که در آخرین روز معاملاتی بازار توسط سازمان گرفته شد آن بود که دامنه نوسانات بازار را ۲درصد قرار داده و ترسی که در سهامداران در رابطه با افت ارزش سهمشان به وجود آمده مرتفع می‌شود و روند نزولی سهام آهسته‌تر و در زمان طولانی‌تری صورت می‌گیرد و در این حد فاصل، احتمال پیش آمدن اتفاقات مثبت افزایش پیدا می کند.

صادقی در پایان با توصیه به سهامداران گفت: سرمایه‌گذاران و سهامداران باید مدنظر داشته باشند که یا در مسیر سفته‌بازی گام برمی‌داریم یا سرمایه‌گذاری؛ آنهایی که سفته‌بازند تحت هر شرایطی اگر بازار را دچار نوسان ببینند، در کوتاه مدت می‌فروشند اما؛ اگر کسی به نیت سرمایه‌گذاری آمده باید صبر کند تا التهاب ایجاد شده تا چند روز آینده فروکش می‌کند و بازار به مدار خود باز می‌گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه؛

یک گام برای آسودگی خیال سهامداران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

"بیمه سهام" راهکاری برای کاهش ریسک بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
سلام
با اتفاقات اخیر بورس از شنبه سبزه سبز هستش
خواهشاً دامنه نوسان را به روال قبل برگردانید
بورس مفت گران است
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
جناب کارشتاس بنده به نیت سرمایه گزاری 20 سال قبل پول یک ملک را سهام صدرا و پارس الکتریک خریدم امروز بعد از کذشت 20 سال پولم 3 تا 4برابر شده یعنی با ان پول میتوانم فقط یک متر از ان ملک را بخرم.پس این بورس فقط برای سفته بازان و رانت داران مناسب است. .این شعارها هم برای زدن جیب امثال من است و بس.