بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دامنه تغییرات ۲درصدی تدبیر درست بازار

صنایع، از ادامه دار بودن سیر نزولی شاخص و فروش سهام، متضرر می‌شوند.
کد خبر : ۲۰۵۷۸۰

دامنه تغییرات 2 درصدی، تدبیر درست بازارمهدی تقوی کارشناس اقتصادی در خصوص روند بازار با توجه به اقدامات نظامی آمریکا و ایران به بورس‌نیوز اظهار کرد: با توجه به شهادت سردار سلیمانی و واکنش سپاه و تنشی که بین ایران و امریکا ایجاد شده امیدواریم که اتفاقی پیش نیاید زیرا خسارت‌های ناشی از جنگ جبران ناپذیر است.

وی در رابطه با تاثیر پاسخ نظامی بر بازار سرمایه گفت: زمانی که جو مملکت ناآرام باشد و استرس ناشی از جنگ بین مردم حاکم شود، اقدام به خروج سرمایه هاشان از بازار سرمایه خواهند کرد، بهتر هست مسائل در آرامش حل شود این برای دو طرف بهتر خواهد بود، مگرنه دچار مسایل پیرامون جنگ خواهیم شد.

توقی افزود: اگر آشوبی در اوضاع مملکت ایجاد شود، بازار سرمایه نیز تحت تاثیر قرار می گیرد مانند تمام بازارهای موازی و حتی جهانی، با توجه به شهادت سردار سلیمانی، بازار با افت شاخص مواجه بوده است.

کارشناس اقتصادی در خصوص تاثیر تغییرات ۲درصدی بر بازار سرمایه عنوان کرد: سیاست دامنه تغییرات ۲درصدی که از سوی سازمان بورس اعلام گردیده، موجب می‌شود تا شاخص با ریزش یکباره مواجه نشود؛ این تدبیر به درستی اندیشیده شده با توجه به شرایط کنونی و امیدواریم که سهامداران رفتار خودسرانه برای عرضه سهام نداشته باشند.

 تقوی در رابطه با فروش اوراق بهادار توسط سهامداران خرد بیان کرد: با توجه به سیر نزولی شاخص و هجوم سهامداران برای فروش سهم خود، قطعا متضرر خواهند شد و اگر عرضه سهام افزایش پیدا کند،  قیمت آن افت پیدا می کند و شاخص بورس با ریزش بیشتری مواجه می شود . اگر سیر نزولی شاخص و فروش سهام ادامه داشته باشد، صنایع نیز اوضاع فعلی متضرر می شوند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

جذابیت‌های "بورس" تا پایان سال

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

جذابیت‌های "بورس" تا پایان سال

ارسال نظر