بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دامنه تغییرات ۲درصدی و افزایش عطش سرمایه‌گذاری

اجرای طرح خرید سهام به صورت اقساطی با پشتوانه بانک‌ها موجب رشد بازار و جذب سرمایه‌های کوچک خواهد شد.
کد خبر : ۲۰۶۱۲۱

دامنه تغییرات 2 درصدی و افزایش عطش سرمایه گذاری

حمیدرضا طریقی مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در خصوص روند بازار در روز‌های آتی پس از گذراندن شوک ریزش شاخص به بورس‌نیوز گفت: بازار کلیت و بنیاد خوبی دارد و مردم نیز تمایل بیشتری دارند تا سرمایه شان را به بازار تزریق کنند. با توجه به اینکه سرمایه‌ها جذب بورس می‌شوند و ترسی که ایجاد شد طی چند روز گذشته، در حال بازگشت به بازار هست اما؛ از روند صعودی بازار کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: سهم‌های مختلف با توجه به شرایط مختلف رشد را تجربه خواهند کرد برای مثال یکی از خودرویی‌ها که  تجدید ارزیابی خواهد داشت سهم مناسبی برای رشد بوده ضمن آنکه گروه‌های بانکی نیز بدین شکل است و بسیاری از بانک‌ها که تقاضایشان منفی بود اما؛ به تقاضای صفر یا مثبت رسیده‌اند.

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به سیاست ۲درصدی دامنه نوسانات تغییر افزود: با این تدبیر عطش سرمایه گذاری در بازار افزایش یافته، اعلام خبر برخورد موشک پدافندی تاثیری در روند بازار نمی‌گذارد و به‌طور رسمی هرچند دیر و با پنهان کاری، اما اعلام شد و از نظر تاثیرگذاری داخلی نمی‌تواند جو را متشنج کند و تاثیری بر بازار سرمایه بگذارد مگر اینکه بخواهند وضعیت کشور را متشنج کنند مثل سفیر انگلستان که بین معترضین بوده در حالی که آن گردهمایی ارتباطی به سفیر انگلستان نداشته، اگر مسایل این چنینی پیش نیاید، بازار تاثیر پذیری از این موضوع نخواهد داشت.

مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در رابطه با پارامتر‌های تاثیرگذار بر بازار گفت: میزان نقدینگی بازار هرچقدر تسهیل شود شرایط برای بازار بهتر می‌شود و طرحی هست که مشتریان توانایی خرید سهام به صورت اقساطی را داشته باشند با پشتوانه بانک‌ها نه کارگزاران، اجرای این طرح موجب  تزریق پول به بازار و رشد آن را در پی خواهد داشت و سرمایه‌های کوچک را جذب خواهد کرد. اگر دامنه تغییرات ۲درصدی زودتر اعمال می‌شد خیلی از عرضه اولی‌ها از بازار خارج نمی‌شدند و خودشان نیز متوجه رفتار هیجانی و خروج بد موقع از بازار شده‌اند.

پارامتر دیگری که می‌تواند به رشد بازار سرمایه کمک کند، برگزاری یک دوره آموزش عمومی جهت سرمایه گذاری در بورس که لازم هست انجام شود، در کشور‌های پیشرفته بیش از ۵۰درصد مردم سهامدارند و از ابتدا به آن‌ها آموزش داده می‌شود که به چه شکلی سرمایه‌گذاری کنند و این کار را می‌توان از مدارس آغاز کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

وقتی شارژرها خالی می‌کنند!

کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

پادزهری برای هیجان بازار

ارسال نظر