بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

تعادل قیمت در بورس کالا

نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گفت: بورس کالا زمانی می‌تواند سیستم دلالی را از بین ببرد که عملکرد مثبت و شفافی داشته باشد.
کد خبر : ۲۰۶۲۷۲

تعادل قیمت در بورس کالا

ناصر مرادی نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران در رابطه با نقش بورس کالا در تنظیم و قیمت گذاری بازار به بورس نیوز اظهار کرد: مزیت بورس کالا عرضه محصول بدون واسطه به همگان هست و می‌تواند خریداران بسیاری را نیز جذب کند و صف رقابتی به وجود می‌آید. اگر بازار کالا برنامه ریزی مدونی داشته باشد می‌تواند نقش موثری در صادرات ایفا کند و قیمت گذاری نامتعارف را از بین ببرد. اگر قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا باشد و به بخش خصوصی و تشکل‌هایی که مرتبط با صادرات هستند، محول شود و دولت تنها نظارت دورا دور داشته باشد، بخش خصوصی بازار خود را یافته و مدیریت می‌کند و به بهترین شکل "صادرات" صورت می‌پذیرد.


وی در ادامه اذعان داشت: با توجه به وجود تحریم‌ها و گرانی ارز شرایط اقتصادی سخت‌تر شده، دولت برای تامین کالا‌های اساسی و ضروری که نیاز اولیه مردم هست و شامل برنج، گوشت، روغن و گندم می‌شود را با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد می‌کند و این کالا‌ها با قیمت پایین تری به دست مصرف کننده می‌رساند.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران در خصوص پیش نیاز‌های از بین رفتن واسطه‌ها در بازار گفت: بورس کالا زمانی می‌تواند سیستم دلالی را از بین ببرد که عملکرد مثبت و شفافی داشته باشد و آموزش لازم در خصوص عملکرد آن به بخش خصوصی داده شود و مزیت آن ابلاغ شود، همچنین شرایط ورود به بورس کالا چه در بخش تجارت و داخلی آسان شود، دلالی نیز حذف می‌شود.


مرادی در پایان عنوان کرد: با توجه به پیوستن بسیاری ازکالا‌ها و شرکت‌های بزرگ به بازار، عرضه و تقاضا به راحتی صورت می‌گیرد و قیمت‌ها متعادل می‌شود در نتیجه عملکرد بهتری را از بورس کالا شاهد خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در تالار محصولات صنعتی و معدنی رخ می‌هد؛

عرضه بیش از هزار تن مس مفتول در بورس کالا

ارسال نظر